7 modalitati prin care poti pierde increderea sefului tau
modalitatiincrederesefiraspunssituatiiesec
Colaborarea cu seful reprezinta unul din factorii determinanti care stau la baza dezvoltarii carierei tale profesionale. Cat de multumit este acesta de activitatea ta? Intr-o asemenea relatie, este important nivelul de incredere pe care seful il afiseaza fata de tine. Increderea indica "doza de libertate" de care beneficiezi la locul de munca si in ce masura te propune seful pentru proiectele mai mari si bineinteles pentru promovare. Totusi, nu trebuie sa faci foarte multe greseli, pentru a deteriora o asemenea relatie profesionala. Cum poti pierde increderea sefului tau?
1. Nu iti tii promisiunile.
Cea mai mare asteptare a sefului din partea ta este legata de faptul ca trebuie sa duci la bun sfarsit activitatile de zi cu zi. Daca nu iti respecti angajamentele, managerul nu va avea incredere in munca ta si increderea sa se va deteriora. Respecta-ti intotdeauna promisiunile. Cand esuezi in acest sens, seful nu isi va mai pune baza in tine.
2. Nu oferi update-uri suficiente cu privire la evolutia activitatii tale.
Un sef bun nu se asteapta sa ii oferi zilnic un raport cu activitatea ta, dar vrea sa fie informat in legatura cu lucrurile care conteaza, precum nemultumirile unui client, un proiect care risca sa esueze si o decizie majora care trebuie luata la nivel inalt. Daca seful tau nu are certitudinea ca poti face fata situatiei... nu va fi bine.
3. Mergi "pe ghicite", desi nu cunosti raspunsul.
Pare logic sa mergi "pe ghicite", atunci cand nu stii raspunsul, dar asta inseamna ca in unele situatii, vei inregistra un esec. Seful tau nu iti pune intrebari doar pentru a trece timpul si va presupune ca ai actionat fara sa cunosti toate detaliile unei chestiuni. Daca nu esti sigur de anumite lucruri, spune-le si celorlalti, pentru a gasi cel mai bun raspuns.
4. Nu iti asumi responsabilitatea pentru greselile tale.
Sefii cumsecade stiu ca angajatii sunt oameni si uneori mai gresesc. Totusi, daca nu iti asumi responsabilitatea pentru erorile tale, gasesti scuze sau devii defensiv, seful va crede ca nu ai inteles ce s-a intamplat cu adevarat - si nu va mai avea increderea in tine pe viitor, deoarece esti genul de om care nu stie sa invete din greseli.
5. Nu esti sincer in legatura cu subiectivismul tau.
Este firesc sa ai preferinte; cu totii avem. Din nefericire, daca iti ascunzi subiectivismul fata de seful tau si in final esti demascat, o sa iti compromiti propria credibilitate. Pe de alta parte, daca esti deschis cu privire la subiectivismul tau, poti obtine o incredere pe termen lung. De exemplu, daca te plangi de activitatea unui coleg si seful a vazut in trecut ca nu prea te-ai inteles cu respectiva persoana, o sa fii mai credibil daca spui: "Recunosc totusi ca nu m-am inteles niciodata cu X si acest aspect ar putea sa-mi influenteze viziunea".
6. Nu vorbesti despre ceea ce te nemultumeste sau despre problemele importante.
Sefii eficienti vor sa lucreze cu persoane sincere, directe, care ofera imediat un feedback, mai ales cand echipa trebuie sa fie indreptata spre luarea unei decizii bune. Daca un proiect nu functioneaza, o sa pierzi increderea sefului si vei regreta ca nu ai vorbit inca de la inceput despre lacunele procesului de dezvoltare.
7. Iti vorbesti seful in lipsa si alimentezi o atmosfera "toxica" la locul de munca.
Un sef potrivit vrea sa stie daca ai nemultumiri legate de el, de munca sa sau alte probleme. Asta inseamna ca trebuie sa discuti direct cu managerul tau, nu "pe la spatele" lui. Seful va fi ingrijorat daca il subminezi, daca promovezi o atmosfera de pesimism la locul de munca. Oare mai poti sa te reabilitezi dupa o asemenea isprava?