Public Concern at Work arata ca din 1.000 de asemenea angajati, ingrijorati de evolutia companiei, 19% au fost "disciplinati" sau "relocati", dupa ce au avut curaj sa vorbeasca deschis.
15% dintre angajatii respectivi au fost pur si simplu concediati, releva acelasi studiu.
Studiu arata ca semnalarea unor probleme la locul de munca "poate reprezenta o activitate periculoasa pentru multi angajati".
Tratamentul administrat angajatilor care aduc la cunostinta sefului problemele companiei a facut subiectul unor articole de presa, dupa scandalul de la Spitalul Stafford din Marea Britanie.
Sute de pacienti au murit din cauza ingrijirii deficitare, in ciuda incercarilor personalului asistent de a semnala neregulile din spital.
Public Concern at Work arata ca eficienta acestor semnalari din partea angajatilor trebuie revizuita, cel putin la nivelul Marii Britanii.
74% dintre angajati au precizat ca nu au fost luat masuri, in timp ce 60% nu au primit niciun raspuns din partea sefilor.
Raportul scoate la iveala si profilul unui asemenea angajat - lucreaza in companie de doi ani, a vorbit de cel putin doua ori despre aceste probleme si a facut acest lucru in cadru intern, nu in afara companiei.
In unele cazuri, unde reclamatia a fost inaintata de 3-4 ori, s-a demonstrat ca situatia a fost remediata, dar persoana respectiva, care a "sifonat", a fost "executata".
Cei mai noi angajati ai companiei sunt in general ignorati, in timp ce angajatii cu vechime care "indraznesc" sa "ciripeasca" sunt concediati.
Doar 15% dintre cei care au ridicat asemenea probleme cu seful au spus ca situatia a avut un final fericit.
Cathy James, CEO la Public Concern at Work, a declarat ca acesti angajati au fost de multe ori "ignorati, intimidati, ostracizati sau au devenit victime ale unor abuzuri de serviciu".
"Atentia presei asupra acestor angajati denota multe contradictii: ministrii si angajatii spun ca semnalarea problemelor este vitala pentru o cultura deschisa si transparenta a muncii, dar intrebati-i pe angajati si va vor spune alta poveste: sunt dati afara de NHS, sunt arestati de politie si ajung pe listele negre ale multor industrii", a mai spus Cathy James.
"Prea multi angajati sufera represalii. Acestea il afecteaza atat pe cel care a semnalat problema din companie, cat si pe altii, care se vor teme sa mai vorbeasca despre dificultatile de la munca". Se va instaura, practic, o cultura a tacerii, deloc benefica pentru dezvoltarea respectivei companii.