Jumatate dintre candidatii romani cu studii superioare au profil pe LinkedIn
candidatistudii superioarelinkedinfacebooktrenkwalder
Peste jumatate dintre persoanele cu calificare si studii superioare recrutate de Trenkwalder in cursul acestui an au conturi pe reteaua sociala profesionala LinkedIn.
Cu toate acestea, faptul ca un candidat are sau nu cont pe reteaua LinkedIn nu contribuie ultimativ la decizia de angajare. De asemenea, existenta unui cont pe Facebook nu are relevanta decat pentru conturarea profilului personal - cu exceptia cazurilor speciale cand natura jobului necesita o persoana deosebit de discreta.
"Avantajul unui cont LinkedIn, de exemplu, consta in usurarea sarcinii recrutorului de a gasi candidatul si de a colecta informatiile mai rapid. Sunt multi profesionisti de top din toate domeniile care nu au cont pe nicio retea sociala si totusi aceasta nu-i face cu nimic mai putin atractivi profesional pentru recrutori. Social Media este o sursa de informatii din ce ince mai importanta, dar nu inca un element eliminatoriu", a declarat Bogdan Florea, Bogdan Florea, directorul general al Trenkwalder, una dintre cele mai mari companii de recrutare din Romania.
Un element important urmarit de recrutori, atunci cand studiaza conturile de social media ale candidatilor, este sa releve dimensiunile retelei de prieteni ai persoanei respective. Acesta este un criteriu foarte important pentru candidatii in domeniile care necesita multa interactiune cu persoane din afara companiei, precum vanzarile.
Pe de alta parte, reteaua sociala Facebook este considerata a avea o relevanta destul de mica, intrucat recrutorii o asociaza exclusiv cu viata privata a candidatilor. In cazul in care viata privata asa cum este ea oglindita pe contul de Facebook al unui candidat contravine cu valorile morale ale angajatorului, atunci persoana respectiva va fi evitata.
"In Romania impactul Facebook nu este nici pe departe comparabil cu cel pe care-l are in alte tari din UE. Pe de alta parte, inexistenta unui cont pe Facebook se poate constitui intr-un avantaj pentru candidatii la anumite pozitii care impun o maxima discretie personala", precizeaza Bogdan Florea. Singurele domenii pentru care contul pe reteaua Facebook conteaza sunt media, marketing si vanzari, pentru ca denota gradul de interatiune personala de care este capabil candidatul.