STUDIU: Cei mai multi manageri nu-si permit sa trimita mai mult de 5 angajati la training, desi recunosc importanta mare a imbunatatirii profesionale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
STUDIU: Cei mai multi manageri nu-si permit sa trimita mai mult de 5 angajati la training, desi recunosc importanta mare a imbunatatirii profesionale
Aproape toti managerii de firme mici si mijlocii (93,4% dintre respondenti) recunosc importanta investitiei in programe organizate de companii de training. Dintre acestia, 54,3% sunt "total de acord", iar 39,1% "inclina sa fie de acord" cu o astfel de investitie, reiese din studiul "Evaluarea cererii de programe de training la nivelul companiilor", realizat de Divizia Marketing Research a companiei romano-germane Rentrop & Straton. Totusi, din lipsa resurselor, in cele mai multe cazuri (43,2%) managerii sunt dispusi sa trimita la cursuri de formare profesionala un numar de maxim 5 angajati.
Doar 4,8% dintre cei chestionati percep formarea profesionala ca pe o problema care "nu este prioritara pentru companie", iar un procent infim de manageri (0,5%) o considera o "pierdere de bani si de timp".
De ce nu apeleaza unele firme la servicii de formare profesionala
Pentru companiile care nu ar apela la societati specializate de training, principalul motiv este reprezentat de lipsa resurselor financiare (39,5%), urmat de lipsa increderii in serviciile oferite (19,7%) si de existenta unui compartiment propriu de formare profesionala (17,3%).
Cati angajati isi permit firmele sa trimita la cursuri de training
In cele mai multe cazuri (43,2%), managerii sunt dispusi sa trimita la cursuri de formare profesionala un numar de maxim 5 angajati. In acelasi timp, peste un sfert din manageri (25,8%) ar trimite la cursuri de formare profesionala intre 5 si 10 angajati, iar 12,8% ar trimite 11 - 20 de angajati.
Doar 4,2% din companii ar trimite la cursuri de training 21 - 35 de angajati, iar 3,1% ar cuprinde in astfel de programe 36 - 50 de angajati. Cu toate acestea, procentul respondentilor care afirma ca ar trimite la cursuri de formare profesionala peste 50 de angajati este destul de ridicat - 11%
Cui se adreseaza programele de training
In opinia managerilor, programele de pregatire profesionala se adreseaza, in primul rand, departamentelor specializate (34,1% din respondenti). Aceste programe ii vizeaza, apoi, pe reprezentantii middle managementului (25,8%), pe debutanti (21,2%), dar si pe top manageri (18,9%).
Studiul "Evaluarea cererii de programe de training la nivelul companiei" a fost realizat pe un esantion de 1.029 respondenti, in perioada 17 octombrie 2011 – 10 noiembrie 2011, de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton, liderul pietei de informatii specializate din Romania.
Pentru mai multe informatii despre studiu: Cristina Apopei - Project Manager, 021 3172587, cristinaa@rs.ro