Zecar de AS in arta conversatiei
comunicarerelationareconferintaevenimentabilitate
Americanii au inventat conceptul de “schmoozing”. Asta inseamna un fel de sporovaiala de business care te ajuta sa ai contact cu lumea buna si sa te imprietenesti cu cat mai multi oameni.
Tot americanii spun ca este cheia succesului. Daca nu ai abilitati de a comunica in societate, daca nu detii arta de a face networking fata in fata, esti un "om mort".
"Din punct de vedere profesional, cele mai multe oportunitati vin din aceasta relationare in persoana cu oamenii care conteaza. Trebuie sa iesi din lumea virtuala, din LinkedIn si Facebook si sa te intorci in realitate", spun specialistii organizatiei Young Entrepreneur Council.
Sfaturi pentru o comunicare de tip schmoozing:
1. Participa la cat mai multe evenimente, conferinte, seminarii din industria in care te invarti.
2. Imbraca-te adecvat, nu face nota discordanta, ci muleaza-te pe brandul personal pe care vrei sa ti-l creezi.
3. Fii curios cu privire la activitatile interlocutorului tau, mai ales daca este prima oara cand il intalnesti.
4. Fii atent la discutie, nu lasa sa-ti zboare privirea de jur imprejur ca si cum ai vrea sa stii tot ce se intampla. Aloca fiecaruia cateva minute.
5. Informeaza-te inaintea evenimentului la care iei parte despre vorbitori, participant, orice persoana cu care vrei sa iei legatura.
6. Ofera-ti ajutorul fara sa ceri ceva in schimb. Asa vei fi perceput ca o persoana generoasa, iar pe viitor vei avea de castigat.
7. Fii conector pentru ceilalti. Daca stii anumite persoane, prezinta-I unul altuia. Iti vor ramane recunoscatori pentru relatia creata.
8. Fara sa imbraci straiele adecvate, comporta-te ca un Mos Craciun. Adica incearca sa faci mici cadouri. In sensul de lucruri care pot ajuta o persoana in cazul unui studiu. Vei fii apreciat pentru atitudinea deschisa si altruista.
9. Pune telefonul mobil in buzunar si zambeste. Socializeaza fata in fata, nu prin intermediul e-mailului.
10. Pregateste-ti cateva povestiri numai bune de impartasit cu altii. Evident, nu povesti personale ci mai degraba unele profesionale. Care sa aiba legatura cu tematica evenimentului sau cu ultimele descoperiri stiintifice sau tehnologice.