Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Pachetul de servicii de baza din Sanatate: intre incompetenta si reaua credinta


Pachetul de servicii de baza din Sanatate: intre incompetenta si reaua credinta
de la 09 Oct. 2013
Pachetul de servicii de baza din Sanatate: intre incompetenta si reaua credinta
Tags: sanatatepachetesenator

Practica internarilor abuzive va beneficia, in curand, de o acoperire legala cu consecinte directe asupra modului arbitrar de cheltuire a banilor Sanatatii, spune unul dintre senatorii romani.


Ministerul Sanatatii (MS) a publicat recent pachetul de baza al serviciilor de sanatate, aflat in dezbatere publica, unde criteriile care fac necesara “internarea de zi” sunt specificate vag si la modul general.
 
“Astfel, orice pacient care se adreseaza unui spital ar trebui sa fie internat cel putin pentru cateva ore, pentru ca orice  pacient se incadreaza la prevederile definite de MS privind necesitatea oferirii de ingrijire multidisciplinara”, se arata in comunicatul senatorului Valeriu Todirascu.
 
In consecinta, practica internarilor abuzive va beneficia cat de curand de acoperire legala, cu directe consecinte asupra modului de cheltuire a banilor Sanatatii, gratie larghetei cu care au fost definite aceste criterii.
 
Pe de alta parte, in acelasi document emis de MS, se propune o “lista de excludere” a unui numar de 325 de coduri diagnostice care sa fie excluse din lista de internare. Aceste “coduri diagnostice” reprezinta etichete care descriu, de cele mai multe ori in mod foarte aproximativ, patologia reala a pacientului, scopul codificarii fiind analiza statistica si nu cea medicala.
 
La internarea pacientului, diagnosticul este, de obicei, imprecis si se folosesc coduri generale care sa acopere patologia cea mai probabila. Eliminarea din “lista de excludere” a unor coduri care specifica sindroame generale, uneori de mare gravitate, utilizate acolo unde nu se poate preciza in momentul internarii afectiunea si etiologia ei, denota un amatorism inacceptabil al celor care au elaborat aceasta lista de excluderi.
 
Senatorul prezinta cateva exemple halucinante de coduri aflate in “lista de excludere”:
 
- Sa excluzi de la internare “Diareea acuta probabil infectioasa” (A09), care poate avea o mortalitate semnificativa la copii sau varstnici, sau “pneumoniile virale nespecificate” (J12.9) sau “pneumonia lobara, nespecificata” (J18.1), de asemenea afectiuni cu mare mortalitate la varstele extreme, dar si la varste medii, reprezinta o masura de-a dreptul criminala, spune senatorul in comunicat.
 
- MS a exclus de la internare “Durerea localizata in abdomenul superior” (R10.1) si “Durerea localizata in abdomenul inferior” (R10.3). Astfel, ulcerul perforat si colecistita acuta cu dureri in abdomenul superior sau apendicita acuta si diverticulita acuta, cu dureri in abdomenul inferior, nu vor putea fi internate decat daca diagnosticul de boala este stabilit inaintea internarii, ceea ce este rar posibil fara investigatii, sau daca se foloseste diagnosticul “Sindromul abdominal acut”, un diagnostic mai putin precis decat celelalte doua, dar care ramane pe lista de diagnostice de internare.
 
- La afectiunile ficatului, este trecuta pe lista de excludere “Hepatita alcoolica” (K70.1) ce comporta o mortalitate intre 20 si 70% in timp ce un diagnostic cu totul superficial ca cel de “Boala alcoolica a ficatului, fara precizare” (K70.9), (unde se incadreaza ficatul gras alcoolic, afectiune fara risc imediat), ramane un diagnostic de internare valid.
 
Hepatitele virale cronice B si C (B18.0, 1 si 2) sunt excluse de la internare desi biopsia hepatica ce se efectueaza in conditii de internare este necesara pentru stabilirea indicatiei terapeutice. In schimb, medicii pot utiliza pentru internare, diagnosticul mai putin precis de “Hepatita virala cronica, fara precizare (B18.9)” eludand astfel prevederile listei.
 
Este evidenta incompetenta sau reaua credinta a asa zisilor specialisti de la MS care au intocmit lista de diagnostice de excludere. Aplicarea acestei liste va duce la obligarea medicilor practicieni sa ascunda in continuare situatia reala a pacientului folosind numai diagnosticele care nu se afla pe lista de excludere, chiar daca acele diagnostice utilizate vor descrie incomplet sau eronat afectiunea si stadiul evolutiv al bolii.
 
“Solicit ministrului Sanatatii sa demita rapid asa-numitii specialisti care au putut sa intocmeasca o asemenea lista de diagnostice de exludere de la internare si sa angajeze specialisti adevarati, din tara sau din strainatate, capabili sa reformeze organizarea serviciilor de sanatate pentru ca cetatenii Romaniei sa nu mai fie umiliti si sa-si riste viata in momentul cand apeleaza la serviciile de sanatate”, mai spune senatorul.
 
Alcatuirea listei serviciilor de baza de sanatate trebuie sa se faca doar dupa stabilirea principiilor, care sa fie aplicate de catre persoane competente la stabilirea listei serviciilor de baza de sanatate, una reala, care sa poata fi finantata pentru toti pacientii asigurati fara ca acestia sa fie nevoiti sa dea “spaga” pentru a beneficia de serviciile pentru care au platit ani de zile asigurare medicala.
 
Decizia de internare sau de neinternare trebuie luata in functie de severitatea cazului, de aprecierea prognosticului vital si functional al afectiunii, de necesarul de investigatii si urgenta efectuarii lor, de necesitatea unor tratamente urgente sub supraveghere medicala.
 
Pentru rezolvarea finantarii rationale a pachetului de baza este necesar sa se restranga gama de servicii de sanatate in asa fel incat un pachet al serviciilor de baza sa poata fi finantat pentru toti contribuabilii, din contributiile acestora, urmand ca serviciile neacoperite sa fie platite direct sau sa fie contractate cu asiguratori privati, a conchis Valeriu Todirascu.
 






Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016