5 predictii despre Social Media pentru 2014
predictiisocial mediaeforturibranduriadvertisingproduse
Cand vorbim despre evolutia social media, anul care tocmai se incheie poate fi rezumat in cateva cuvinte: marketing in timp real, continut video, continut pentru dispozitive mobile. Intr-un spatiu care se schimba incontinuu, care avanseaza atat de rapid, provocarea consta in valorificarea eforturilor sociale.
Ce ne asteapta in 2014?
1. Migrarea spre continutul video cu durata scurta.
Cum spui povestea afacerii tale prin intermediul social media? Trendul s-a instaurat la finele acestui an, constand in clipuri scurte, care spun o poveste concentrata, in comparatie cu fotografiile. Platforme precum Twitter, Vine si chiar Instagram, cu videoclipurile sale de 15 secunde, ofera oportunitati de promovare.
2. Antreprenorii vor apela tot mai des la "fandom"
Acest termen a fost "inventat" de Tom Fishman, vicepresedintele de content marketing al MTV. "Fandom" se refera la sub-cultura infiintata de fanii dintr-o baza de clienti. Acestia te vor promova "gratuit", vor fi ambasadorii brandului respectiv.
In 2014, multi antreprenori vor apela la "fandom". Interactiunea cu acesti consumatori reprezinta cheia succesului.
3. Google + va continua sa creasca
Google a anuntat ca Google+ a depasit 300 milioane utilizatori activi in fiecare luna. Facebook si Twitter au 1,2 miliarde, respectiv 232 milioane utilizatori in fiecare luna. Google+ devine, intr-adevar, tot mai popular. Integrarea sa cu rezultatele de cautare ale motorului de cautare Google si Google Autorhip il transforma intr-un castigator pentru 2014.
Asta inseamna ca trebuie sa fii activ pe Google+, sa iti imbunatatesti SEO-ul (search engine optimization) pentru afacerea ta. Google+ va fi adoptat si mai puternic in anul care urmeaza.
4. Ne vom concentra mai mult asupra contextului
Am auzit cu totii ca antreprenorii ar trebui sa fie mai preocupati de continut: "continutul este rege". In 2014, trebuie sa ne concentram insa si asupra contextului relevant pentru canalele sociale pe care le utilizam. Brandurile isi vor pune numeroase intrebari: "Cum folosesc oamenii anumite retele sociale?" si "Care sunt elementele de unicitate ale unei retele sociale?". Antreprenorii vor genera astfel continut relevant, in functie de rezultatele acestor cercetari.
5. Tot mai multe afaceri se vor implica in advertising-ul platit
In situatia in care foarte multe companii folosesc Facebook pentru a-si promova serviciile si produsele, reclama platita va reprezenta o parte esentiala a strategiei sociale, daca se doreste obtinerea unor performante.
De asemenea, Twitter optimizeaza optiunile de paid advertising cu produse precum TA (tailored audiences).
Daca doresti sa profiti din plin de Facebook si Twitter, reclamele platite vor reprezenta o parte importanta a planului tau de marketing in 2014.