7 tactici esentiale pentru realizarea unui newsletter reusit
tacticinewsletteremailinstrumentcalitateviteza
Newsletterul prin email este un instrument de lucru esential pentru multi retaileri din zilele noastre. Oamenii sunt interesati sa gaseasca continut de calitate si cand beneficiaza de asa ceva, se fidelizeaza, se aboneaza, deschid emailurile si ofera un feedback semnificativ.
Cei mai multi furnizori de servicii e-mail au creat instrumente care au transformat intocmirea de liste, designul emailurilor, managementul listelor si analiza emailurilor in operatiuni robueste si simple, usor de "manevrat". Open Forum pune la dispozitie sapte tactici esentiale pentru realizarea unui newsletter reusit.
1. Vinde-ti produsele
Promoveaza-ti produsele. Multi marketeri ofera un formular de abonare pe fiecare pagina a site-ului lor, dar si landing page-uri (LP-uri) care dincolo de continut, au in componenta reclame la diverse produse. Chiar daca newsletterul este gratuit, poti introduce in cuprinsul lui publicitate. Ofera-le consumatorilor diverse produse, informatii si atrage-ti cumparatori, nu utilizatori.
2. Foloseste o pagina de "multumire"
Redirectioneaza pe abonati catre o pagina cu multumiri si asigura-i de cele mai bune ganduri in privinta lor. Aici puteti posta continut bonus sau chiar testa o oferta low cost, de moment, pe care oamenii o vor aprecia. Elementul cheie este sa construiti INCREDERE si ANGAJAMENT cu fiecare pas pe care il efectuati.
3. Oferiti continut de calitate
Nu exista o formula exacta, dar puteti fi sigur ca daca singurul lucru pe care-l faceti este sa vindeti, atunci oamenii vor migra spre alte site-uri. Oferiti-le sase-opt articole de calitate pentru fiecare oferta facuta. Foarte des, marketerii pastreaza newsletterele in spirit educational si ofertele LP separate, pentru a asigura o diferentiere.
4. Creeaza un program bine stabilit
Determina cat de des vei trimite newsletter-ul, comunica-le utilizatorilor programul si respecta-l. Celor mai multe companii le va fi greu sa genereze un continut valoros pentru utilizatori, in fiecare saptamana.
Totusi, asteptarea prea lunga intre transmiterea emailurilor nu va va garanta o apropiere de clienti. (Exemplu: redactia manager.ro trimite newslettere in zilele de luni, marti, miercuri, joi, vineri si duminica, dupa un orar prestabilit; newsletterele noastre sunt cuprinzatoare de luni pana joi, iar vineri seara o rezervam unui newsletter mai "aerisit", cu putine materiale, care va ajunge la dumneavoastra sambata dimineata.
5. Solicitati un feedback
Comunicati cu cititorii, nu ii lasati sa vorbeasca cu monitorul calculatorului. Nu ii intrebati ce parere au despre companie si produsele sale, ci aflati ce lucruri le plac, ce probleme au si ce si-ar dori sa primeasca de la voi.
6. Serviti-le "aperitive"
Oamenii vor sa "manance" informatii utile, simple, in epoca vitezei. Newsletterele ideale nu trebuie sa fie foarte aglomerate.
Ganditi-va sa le impartasiti 6-8 articole de dimensiuni reduse, care sa contina informatii specializate. De asemenea, puteti folosi si postari de bloguri, opinii si comentarii avizate. Inevitabil, cel mai bun continut va determina si o crestere a traficului.
7. Fii darnic
Asigura-te ca newsletter-ul contine articole care pot fi sharuite cu ceilalti. Incurajeaza-i pe abonati sa partajeze articolele, sa se implice in activitatea ta. Multi oameni transmit mai departe emailurile, newsletterele, articolele pe care li se par interesante. Nu ii priva de aceasta optiune si nu te feri de popularitate.