Adtile se foloseste de senzorii smartphone-urilor pentru a reinventa notiunea de reclama interactiva
adtilereclame interactivefinantarebranduriangajatinikecompanii
Nils Forsblom si echipa sa de la Adtile Technologies folosesc tehnologia existenta in avioane si submarine pentru a reinventa experienta oferite de reclamele afisate pe smartphone-uri.
"Stim cu totii ca publicitatea interactiva trebuie sa fie diferita fata de cea traditionala. Reclamele statice nu mai reprezinta o solutie de viitor", spune finlandezul.
Fondatorul si CEO-ul Adtile vorbeste despre utilizarea microsenzorilor, care faciliteaza interactiunea intre utilizatori si reclame.
Spoturile HTML 5 ale companiei sunt realizate cu ajutorul GPS-ului, giroscopului, coprocesorului de miscare, accelerometrului si compasului existente in smartphone-uri. Aceste componente detecteaza miscarea umana.
"Te misti in acelasi timp cu reclama si reclama se misca in acelasi timp cu tine", explica Forsblom.
Reclamele sale sunt 100% interactive, ca un joc video. De exemplu, o reclama Adtile suna in felul urmator: "Mergi 20 de metri in aceasta directie si castiga o cafea gratuita!". Dupa ce telefonul detecteaza ca ai parcurs distanta respectiva, iti transmite un cupon, astfel incat sa-ti incepi dimineata in forta.
Reclamele interactive vor reprezenta o noua oportunitate pentru companii. "Vrem sa stabilim un nou standard pentru experienta utilizatorilor si sa livram ceva unic. In cazul nostru, clicul nu mai este (absolut) necesar. Aceasta este misiunea Adtile si motivul existentei sale", a spus Forsblom.
Forsblom detine 17 patente pentru platforma sa de publicitate dinamica. Tehnologia Adtile este definita drept "un sistem de dezvoltare a aplicatiilor dinamice, la baza caruia sta HTML 5".
Deocamdata, echipa Adtile este formata din noua angajati. Si asta pentru ca asa isi doreste fondatorul.
Adtile a strans o finantare de 8 milioane de dolari in 2013. Forsblom spune ca firma sa are o baza de clienti foarte activa, dar nu vrea sa dea nume.
Potrivit website-ului Adtile, Nike s-ar numara printre brandurile mari care colaboreaza cu Forsblom.
Compania a anuntat la inceputul lunii ca a obtinut o finantare suplimentara de 4,5 milioane dolari de la o serie de investitori. In toamna, Adtile va lansa un Member Center - un "app store" pentru dezvoltatorii si creatorii de reclama.
Forsblom a incheiat prin a spune ca nu i-a fost foarte greu sa construiasca aplicatiile acestui sistem inovator si pasiunea a jucat un rol esential. "Restul muncii a fost a naibii de plictisitoare...", a mai declarat fondatorul Adtile.