Cum sunt influentate cumparaturile de dispozitivele inteligente si de social media
studiulikefacebooksmartphonecumparaturi online
Inainte de internet, motto-ul cumparaturilor ar fi putut fi "incearca si cumpara". In zilele noastre, social media si dispozitivele mobile au adus o noua dimensiune a cumparaturilor.
Instrumentele online ca site-urile care vorbesc despre produsele respective, retelele sociale si smartphone-urile aduc noi date in fata cumparatorilor care, analizate in mod corespunzator, pot transforma modul de cumparaturi al unei persoane, potrivit unui studiu realizat de forma de dezvoltare Symphony Teleca. Acest lucru, la randul sau, ar fi egal cu multi bani pentru antreprenori.
Studiul poarta numele de "The Meaning of Like" si arata cat de multi consumatori sunt conectati la internet. Astfel, telefoanele inteligente
sunt utilizate de cumparatori pentru a cauta oferte speciale, precum si pentru a citi evaluari si revizuiri ale produselor.
In acelasi timp: 64% dintre utilizatorii de smartphone-uri le folosesc pentru cumparaturi, 40% dintre utilizatorii Twitter spun ca ei cauta produsele pe microblogging, 60% dintre utilizatorii Facebook spun ca ar discuta despre un anumit produs daca ar primi un serviciu sau un discount.
Iata dezvaluirile numerice ale studiului "The Meaning of Like":
- Cifrele arata ca 64% dintre utilizatorii de telefoane inteligente fac cumparaturi prin intermediul acestora.
- Pentru anul acesta se estimeaza un numar de 167 milioane de persoane care vor cumpara online, cheltuind 1.800 de dolari de persoana.
- 40% dintre utilizatorii Twitter cauta opinii despre produse pe aceeasi retea de socializare.
- Utilizatorii inraiti ai Facebook sunt clienti activi ai cumparaturilor online, iar 60% dintre ei susin ca ar discuta despre un produs ori serviciu daca primesc un discount.
- 51% dintre cumparatorii online considera ca retelele sociale sunt surse credibile pentru a afla opinii pro sau contra asupra produselor si serviciilor.
- Un sfert dintre utilizatorii de smartphone-uri au impartasit locatia in care se afla, cu precadere o zona de cumparaturi, cu ajutorul serviciului de check-in.
- Din 62 de miliarde de utilizatori de telefoanele mobile, 62% dintre ei spera sa foloseasca locatiile bazate pe servicii o singura zi.
- Pe de alta parte, Facebook are 955 milioane de utilizatori activi, iar 250 de milioane de fotografii sunt incarcate zilnic. De altfel, Walmart are 20 milioane de Like-uri si peste un milion de persoane vorbesc despre companie in mod activ.
- In ceea ce priveste Twitter, aproape 7.854 de conturi sunt create zilnic, iar intr-o zi cu trafic mare, sunt impartasite circa 175 milioane de
postari. De exemplu, Starbucks detine mai multe conturi, printre care @Starbucks si @StarbucksStore. Pentru contul Starbucks Coffe sunt peste 2.800.000 de urmaritori.
Google+ are 150 milioane de utilizatori activi, iar zilnic apare o actualizare. Aici, Samsung are 779.958 de fani, iar compania il foloseste pentru a aduce noutati despre produsele noi pe care le si promoveaza.
Despre site-uri, smartphone-uri si socializare
Cat de mare este impactul instrumentelor sociale asupra cumparatorilor?
Analiza clientilor - 59%, Intrebari si raspunsuri - 42%, Forumuri - 26%, Videoclipuri - 15%, Pagina de Facebook - 13%, Stirile de pe Facebook - 13%, Mobil - 9%, Twitter - 9%.
Cum isi folosesc cumparatorii smartphone-urile?
Cauta reduceri si oferte speciale - 33%
Verifica informatii despre magazin - 33%
Cauta opinii pro si contra - 32%
Compara preturile de pe Amazon - 31%
Cauta un produs pe un anumit site - 31%
Se uita si la alti retaileri decat Amazon - 29%
Foloseste un site care aduce preturi comparative - 27%
Se asigura ca un produs se afla in depozit - 26%
Cauta produse pe varianta mobila a unui retailer - 24%
De altfel, 85% dintre oameni anticipeaza o schimbare in comportamentul de cumparaturi ca raspuns la cresterea numarului de continut generat de utilizatori.
De ce oamenii urmaresc brandul personal pe Pinterest?
Cauta informatii pentru evenimente - 34%
Citesc sau posteaza comentarii despre serviciile si produse - 36%
Cauta informatii despre produse - 43%
Cauta cupoane de reducere - 51%.