Facebook investeste in proiectul APG, care presupune instalarea unui cablu subacvatic de internet
facebookinvestitiiasiajaponiainternetindia
Facebook a investit intr-un proiect asiatic important, care presupune instalarea unui cablu subacvatic de internet lung de 10.000 km. Asia Pacific Gateway (APG) are menirea de a imbunatati vitezele de internet pentru cetatenii si companiile din regiunea asiatica.
Facebook spera ca astfel isi va creste gradul de popularitate intr-una din cele mai dinamice piete din lume.
Proiectul constructiei si mentenantei APG este finantat de un grup care include doua companii chineze uriase de internet, China Telecom si China Unicom.
Cablul din fibra optica va ajuta utilizatorii asiatici sa trimita/primeasca date la viteze mai mari, catre/din America de Nord, a anuntat liderul consortiului, Time Dotcom.
The Wall Street Journal a anuntat luna trecuta ca ascensiunea Facebook in SUA a incetinit semnificativ in ultima vreme, fapt ce pune presiune asupra preturilor actiunilor.
Stirile pesimiste au fost insa umbrite de un studiu Nielsen, care sugereaza ca reteaua sociala infiintata de Mark Zuckerberg se extinde rapid in Asia.
Numarul japonezilor care utilizeaza site-ul Facebook prin intermediul calculatoarelor personale s-a dublat de la inceputul anului pana in luna mai, ajungand la 17,2 milioane.
Un alt analist spune ca Facebook ar trebui sa tina cont si de alte tari. "India si Filipine inregistreaza foarte multi utilizatori, dar conexiunile la internet sunt greoaie in zonele mentionate", subliniaza Dean Bubley, de la Disruptive Analysis.
Facebook nu este cel mai prolific investitor american in infrastructura de internet. Google a anuntat in 2008 ca va investi 300 milioane dolari intr-un cablu subacvatic de internet, denumit Unity, care va "lega" Asia de SUA.