Gartner: 10-15% din recenziile de pe retelele sociale vor fi false in 2014, platite de companii
gartnerrecenziifalsfacebookreputatieraport
Din cauza increderii tot mai mari a consumatorilor in retelele de socializare, companiile vor cheltui si mai multi bani pentru recenzii in aceste medii. In 2014, circa 10-15% din recenzii vor fi platite, arata un raport Gartner.
Analistii estimeaza ca atentia sporita asupra recenziilor false de pe Facebook va determina o situatie jenanta: in urmatorii doi ani, cel putin doua branduri din clasamentul Fortune 500 se vor confrunta cu procese, intentate de Federal Trade Commission.
"In situatia in care jumatate dintre utilizatorii internetului sunt prezenti pe retelele de socializare, companiile vor cauta sa monetizeze aceste baze, sa genereze mai multe vizite la videoclipuri, sa castige mai multe recenzii pozitive, in fata rivalilor, sa primeasca mai multe Like-uri pe Facebook", a declarat Jenny Sussin, analist Gartner.
Potrivit Gartner, companiile vor alege sa plateasca RECENZII FALSE si se vor alege atat cu antipatia publicului, cat si cu amenzi financiare. In 2009, FTC a stabilit ca activitatea de platire a unor recenzii pozitive de catre companii, fara precizarea acestui fapt, intra sub incidenta PUBLICITATII INSELATOARE si este pedepsita in consecinta.
"Managerii din marketing, asistenta cu clientii si retelele sociale, care vor sa foloseasca recenziile, like-urile si fanii pentru a imbunatati imaginea unui BRAND, trebuie sa fie constienti de consecintele negative ale minciunii asupra reputatiei si profitabilitatii", a spus Ed Thompson, vicepresedinte si analist la Gartner.
"Companiile trebuie sa fie constiente cu privire la riscul de a fi prinse, atunci cand incalca regulile", a mai avertizat Thompson.
In timp ce FTC se lupta cu recenziile false, unele companii de administrare a reputatiei abordeaza lucrurile intr-o cu totul alta maniera - acestea nu publica recenzii false si favorabile, eliminandu-le in schimb pe cele contrafacute si cele care defaimeaza brandul; mai mult, acei "postaci" sunt amenintati cu procese juridice. Analistii Gartner au declarat ca se asteapta la o emergenta a companiilor specializate in apararea reputatiei unor giganti corporatisti, in defavoarea celor care "cosmetizeaza" imaginea.
Gartner a mai subliniat ca, in ciuda faptului ca increderea consumatorilor in social media nu este deocamdata foarte ridicata, reglementarea recenziilor ii va determina sa fie mai increzatori in companiile preferate.
"Companiile care au conturi pe retelele de socializare pot contribui la promovarea increderii, prin permiterea afisarii tuturor mesajelor - atat pozitive, cat si negative", a mai precizat Sussin.
"Reprezentantii companiilor ar trebui sa raspunda recenziilor si calificativelor in cel mai scurt timp, pentru a demonstra angajamentul fata de clienti si consumatori", a mai adaugat Sussin.