Google ii va taxa pe advertiseri doar pentru reclamele vizualizate
googlereclamevizualizariretelenetworkingcontinut
Google a anuntat joi ca ii va taxa pe advertiseri doar pentru reclamele care au fost vizualizate de catre utilizatori.
Peste jumatate din reclamele cumparate online nu sunt vazute de nimeni, deoarece apar prea jos in pagina web sau din cauza altor factori.
Google spune ca o reclama este considerata ca fiind "vizualizata" doar daca jumatate sau mai mult din ea este vazuta cel putin o secunda pe o pagina web.
Google este prima retea importanta de advertising digital care anunta o asemenea decizie.
"Chiar si cele mai bune reclame din acest sezon nu au efect, daca trec neobservate", au scris cei de la Google pe blogul lor.
"Astazi, facem un pas mare inainte, incurajand cumpararea in functie de vizualizari - in timp real - in reteaua de peste doua milioane de site-uri a Google Display Network... Cu alte cuvinte, acum poti alege sa platesti doar pentru acele "impresii" unde reclama ta are sanse sa fie vizualizata".
Firma de analiza a mediului digital eMarketer precizeaza ca Google a insumat 32,84% din cheltuielile pe continut digital la nivel global, in 2013 (38 miliarde de dolari dintr-o piata mondiala de 117,6 miliarde dolari).