Nici 30% dintre companiile active in social media nu apeleaza la agentii specializate
social mediacompanii social mediastudiu gfk
GfK Romania a realizat studiul numit "Cum folosesc companiile mediile sociale", care ofera informatii despre canalele sociale folosite de companii pentru promovare, cat investesc in aceste medii si cum masoara efectele campaniilor derulate.
Conform rezultatelor, 22% dintre companiile care au desfasurat activitati de social media au apelat la agentii de specialitate. Motivele tin de experienta acestora in domeniu (49%) si de eficienta lor (11%).
Companiile care nu au apelat la agentii specializate nu au facut-o pentru ca nu au avut un buget disponibil (48%), pentru ca au considerat ca nu este cazul (20%) sau pentru ca au considerat ca au oameni care se pricep (17%).
Chiar daca au apelat la o agentie externa, aproximativ 3 din 4 companii care au facut acest lucru au avut si in interior o persoana sau mai multe care sa aiba in responsabilitate activitatile de social media.
56% dintre companiile care au avut in interior persoane responsabile de activitatile de social media au implicat una-doua persoane.
In cazul a 44% dintre companii, acestea au implicat 3 sau mai multe persoane, fapt ce poate sugera ca nu exista persoane clar definite in companie care sa se ocupe de aceste activitati.
Studiul mai arata ca 21% dintre companiile care au desfasurat activitati social media in 2011 au apelat la blogguri independente.
Alegerea bloggerilor pentru campanii a fost facuta in functie de numarul de vizitatori pe blog si de temele abordate.
Alte criterii au tinut de notorietatea si de imaginea bloggerilor, precum si de recomandarile primite de la agentiile cu care lucreaza companiile.