Satisfactia clientilor: Cum poate fi masurata in social media

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Satisfactia clientilor: Cum poate fi masurata in social media Satisfactia clientilor: Cum poate fi masurata in social media
de Manager.ro la 29 Apr. 2014
Urmareste-ne pe Google News
marcin grygielskiinteractive intelligencesocial media

Peste 55% dintre clientii cu varste intre 25 si 34 de ani prefera retelele de socializare ca mijloace de interactiune cu companiile private. In acest context, managerii departamentelor de servicii pentru clienti sunt nevoiti sa isi adapteze instrumentele de monitorizare pentru ca acestea sa fie conforme cu obiectivele de performanta in ceea ce priveste nivelul de satisfactie a clientilor.

Potrivit Interactive Intelligence Group, furnizor global de solutii software si servicii dezvoltate pentru a imbunatati experienta clientilor, exista trei indicatori principali prin care poate fi masurat gradul de satisfactie a clientilor in social media: redresarea opiniei, numarul de tweet-uri necesar rezolvarii unei probleme si solutionarea de la primul contact in social media. Desi inca se bazeaza pe indicatorii traditionali pentru a masura performantele in cadrul centrului de contact si nivelul de productivitate in relatia cu clientii, profesionistii din domeniul serviciilor pentru clienti sunt constienti de faptul ca retelele de socializare devin un canal de comunicare utilizat din ce in ce mai frecvent, astfel ca se vad nevoiti sa regandeasca strategia de asistenta pentru clienti, in conformitate cu noile tendinte.

„Indiferent daca serviciile pentru clienti in social media sunt furnizate de catre departamentul de marketing al unei companii sau de agentii din centrele de contact, masurarea gradului de satisfactie a clientilor in acest canal de comunicare este la fel de importanta ca si in cazul canalelor traditionale. Din fericire, deja exista solutii software capabile sa masoare indicatorii de performanta din social media, acestea fiind totodata capabile sa codifice si sa urmareasca postarile in social media, pentru a crea o imagine de ansamblu asupra a ceea ce se intampla intr-o anumita perioada de timp”, a declarat Marcin Grygielski, Manager Teritorial pentru Europa de Est al Interactive Intelligence (FOTO).

Acest tip de software masoara cei trei indicatori de performanta in serviciile pentru clienti livrate prin intermediul social media, si anume redresarea opiniei, numarul de tweet-uri necesar rezolvarii unei probleme si solutionarea de la primul contact in social media. Primul indicator a fost dezvoltat ca metoda de a justifica o interactiune in social media si a masura impactul pe care respectiva interactiune o are asupra relatiei cu clientul. Scopul redresarii opiniei este de a urmari atunci cand o interactiune negativa in social media se transforma intr-una pozitiva. In esenta, odata ce este identificat un mesaj negativ, indiferent de reteaua de socializare in care a fost postat, agentul centrului de contact interactioneaza cu clientul respectiv pana cand acesta posteaza un mesaj cu tenta neutra sau pozitiva. Indicatorul referitor la numarul de tweet-uri necesar rezolvarii unei probleme urmareste numarul de mesaje schimbate in cursul unei conversatii cu clientul, astfel incat strategia de comunicare sa fie modificata daca problema nu a fost rezolvata dupa transmiterea unui numar pre-determinat de tweet-uri.


Prin utilizarea acestui indicator, specialistii in serviciile pentru clienti se asigura ca o problema nu este abordata pe Twitter decat daca poate fi rezolvata intr-un anumit numar de tweet-uri, in caz contrar clientul fiind contactat prin intermediul unui apel sau mesaj privat, cu scopul de a solutiona problema. In ceea ce priveste solutionarea de la primul contact in social media, acest indicator este utilizat in mod diferit in functie de tipul de client implicat in interactiune. Primul tip este clientul care interactioneaza cu companiile private exclusiv prin intermediul social media, caz in care numarul de postari necesare solutionarii problemei nu este atat de important ca rezolvarea problemei in sine. Celalalt tip este clientul care are o problema pe care nu a putut sa o rezolve prin alte canale de comunicare si este deja nemultumit in momentul primei interactiuni in social media. In acest caz, agentii din centrele de contact ar trebui sa se implice proactiv in interactiunea cu clientii, astfel incat problema sa fie rezolvata.

„In orice caz, indicatorii care conteaza depind de fiecare centru de contact in parte. Cu toate acestea, managerii departamentelor de servicii pentru clienti ar trebui sa tina cont de faptul ca social media a schimbat modul in care clientii interactioneaza cu companiile si sa isi adapteze strategiile, cu scopul de a creste nivelul de satisfactie a clientilor si a obtine astfel un avantaj competitiv”, a incheiat Marcin Grygielski.

Ultimele NOUTATI

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?
Life Style

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?

today24 Apr. 2024
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret

today24 Apr. 2024
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x