Studiu: Cel mai bun moment in care poti trimite un email
studiumomentemailcampanierezultateabonati
Succesul unei campanii de emailuri depinde de angajamentul abonatilor respectivi. Analizezi nivelul acestei implicari prin adresarea unor intrebari simple: La ce ora acceseaza cititorii inboxul? Ce fel de materiale prefera sa acceseze? Oare citesc acestia mesajele mai vechi de 12 ore? GetResponse a realizat o infografie interesanta, referitoare la cel mai bun moment in care poti trimite un email, pentru a avea rezultate optime.
Metoda de cercetare
Ai fost analizate 21 milioane de mesaje trimise de catre conturi din SUA in primul trimestru al acestui an, pentru a determina numarul de deschideri si materialele care au avut cel mai mare succes. Cercetatorii au studiat, de asemenea, nivelul de angajament in anumite momente ale zilei - pentru a testa o teorie simpla: momentul trimiterii emailurilor chiar conteaza si rezultatele depind de rutina angajamentului cititorului.
Rezultate
Unul din cele mai elocvente rezultate este acela ca trimiterea newsletterelor intre 8.00 - 10.00 dimineata si 15.00 - 16.00 dupa amiaza poate majora ratele de deschidere si CTR (click-through rate) cu 6%.
Totusi, timingul acestor emailuri tine si de alti factori, precum diferentele de fus orar, rutina zilnica a abonatilor si practicile altor jucatori de pe piata.
Concluziile infografiei
a. Emailurile dau cele mai bune rezultate daca sunt deschise in prima ora de la livrare. Atunci sunt deschise 23,63% din emailuri. La 24 de ore de la livrarea mesajului, sansele ca utilizatorii sa acceseze emailul sunt egale cu zero.
b. Aproximativ 40% din toate mesajele email sunt trimise intre 6 dimineata si miezul zilei. Acest fapt genereaza o aglomerare a inboxului, diminuand rezultatele pozitive generate de mesaje.
c. Mesajele trimise dimineata si dupa amiaza au mai multe sanse sa fie remarcate si obtin rezultate mai bune: o rata de deschidere de 10,61% si CTR de 2,38%.
d. Angajamentul utilizatorilor (abonatilor) atinge cote maxime intre 8.00 - 10.00 dimineata si 15.00 - 16.00 dupa amiaza, rezultand o rata de deschidere medie de 6,8% si un CTR asemanator.
Alte precizari
Dupa cum arata si studiul GetResponse, pentru a obtine cele mai bune rezultate, trebuie sa programezi livrarea emailurilor in functie de unele elemente vitale:
a. Emailurile genereaza cele mai bune rezultate intr-o ora de la “aterizarea” lor in inboxul destinatarului
b. Daca abonatii sunt ocupati cu alte activitati, nu vor putea sa citeasca emailurile tale, care vor fi devansate, odata cu trecerea zilei, de mesajele noi
c. Pentru a optimiza nivelul de angajament fata de emailurile tale, ar trebui sa programezi trimiterea lor cu o ora inainte de orele de varf, cand exista cele mai mari sanse sa fie accesate
d. Daca emailurile tale ajung la utilizatori internationali, asigura-te ca tii cont de fusul orar din fiecare tara in parte (poti utiliza GetResponse Time Travel).
Optimizarea campaniilor de emailing tine de mai multi factori, dar principalul este oportunitatea oferita de timp. Cele mai bune informatii sunt cele pe care le culegi dupa realizarea propriului studiu in randul abonatilor.