Discutam despre rezultatele unui nou studiu Pew Research Center in legatura cu tinerii americani. Analiza arata ca tinerii ofera mai multe informatii pe site-urile de social media, dar incearca sa isi protejeze, totodata, intimitatea online.
Facebook a generat cele mai multe titluri de presa. Potrivit Pew, discutiile de grup cu tinerii denota "un entuziasm in scadere" pentru Facebook, tinand cont de motivele citate, inclusiv sentimentul "dramei".
"Stresul nevoii constante de gestionare a reputatiei pe Facebook contribuie la lipsa de entuziasm", arata studiul.
Studiul Pew releva ca 24% din tinerii care stau online folosesc Twitter, in crestere de la 16% in 2011. Alte platforme sociale, precum Tumblr, Instagram (detinuta de Facebook), YouTube si Snapchat s-au aflat, de asemenea, printre preferatele tinerilor, in 2012.
"Acesti tineri care folosesc site-uri precum Twitter si Instagram se exprima mai bine prin intermediul platformelor mentionate, in detrimentul Facebook-ului", arata Pew. "Totusi, tinerii nu pot renunta definitiv la Facebook, temandu-se ca nu cumva sa piarda ceva important".
Facebook are 1,1 miliarde utilizatori la nivel global si ramane cea mai populara retea de socializare, cel putin in randul tinerilor americani.
Un purtator de cuvant al Facebook a refuzat sa comenteze raportul Pew. Studiile Pew sunt bazate pe un sondaj telefonic desfasurat la nivel national, realizat de Internet & American Life Project, in randul a 802 tineri cu varste cuprinse intre 12 si 17 ani. Acest sondaj a fost realizat intre 26 iulie si 30 septembrie 2012. Pew a mai realizat si doua focus grupuri in iunie 2012, in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 12 si 17 ani.
Un tanar are in general 300 de prieteni pe Facebook, in timp ce un utilizator Twitter are in medie 79 de followeri pe site-ul de microblogging.