Studiu: Termenul de relatii publice discrediteaza profesia
studiurelatii publiceprofesiecomunicaremanagementconsumatori
Potrivit unui studiu European Communication Monitor 2011, termenul de "relatii publice" discrediteaza profesia. Aceasta a fost opinia a 42% dintre cei 2.209 participanti la sondajul european.
Cel mai important
studiu din domeniul relatiilor publice si al managementului comunicarii in plan global arata ca majoritatea specialistilor in comunicare sunt investiti cu multe responsabilitati si au acces direct la top management-ul companiilor.
Credibilitatea serviciilor de PR este pusa la indoiala de 42% dintre subiectii studiului mentionat. Acestia spun ca termenul de "relatii publice" discrediteaza profesia in sine. Unul din motivele principale este IMAGINEA PROASTA a termenului in presa.
Jumatate dintre specialisti se plang ca termenul are conotatii negative in mass-media. Ca urmare, multi participanti cauta alta denumire pentru relatiile publice, precum "managementul comunicarii" (56%), "comunicare strategica" (61%) si "comunicare corporativa" (68%).
Angajatii din sectorul PR au acces la top management. 18% dintre ei sunt membri in consiliul de administratie si 60% sunt direct subordonati directorului executiv.
Studiul arata ca rolul principal este detinut de comunicarea corporativa, dupa care urmeaza marketingul si comunicarea pentru consumatori. In viitorul apropiat, vor prima instrumentele online. Specialistii tind insa sa supraestimeze dezvoltarea domeniilor PR si in special a canalelor social media. (via
HotNews.ro/Mediafax)