ANAF va transmite, in format electronic, certificatele de atestare fiscala si adeverintele de venit direct institutiilor care le solicita
ANAF va transmite, in format electronic, certificatele de atestare fiscala si adeverintele de venit direct institutiilor care le solicita, scutind contribuabilii, persoane fizice si juridice, de necesitatea deplasarii la sediile ANAF si eliminand formalitatile birocratice aferente, potrivit noului proiect de ordin al ministrului Finantelor Publice.
Conform Ministerului Finantelor Publice, aceasta este o masura care usureaza mult viata contribuabililor, in conditiile in care ANAF elibereaza, in medie, in fiecare an, peste 5,5 milioane de adeverinte de venit pentru persoanele fizice si aproape 600.000 de certificate de atestare fiscala pentru persoane fizice si juridice.
Astfel, Ministerul Finantelor Publice si ANAF considera ca si-au indeplinit obiectivul asumat in septembrie 2016 de a asigura suportul tehnic si procedura legala pentru transmiterea electronica a certificatelor de atestare fiscala, a adeverintelor de venit, a situatiilor fiscale ale contribuabilului, a situatiilor financiare si a altor documente, catre toate autoritatile si institutiile publice centrale si locale, prin simpla aderare a acestora la sistemul informatic PatrimVen.
Sistemul informatic PatrimVen a fost initiat de Ministerul Finantelor Publice fiind creat si operat de aceasta institutie prin intermediul ANAF.
PatrimVen este un hub fiscal al administratiei publice din Romania, conceput si aprobat prin Hotarare a CSAT in 2011, ca proiect prioritar in scopul imbunatatirii serviciilor oferite cetãtenilor de administratia publicã precum si al luptei impotriva evaziunii fiscale si coruptiei.
Datele apartin persoanelor fizice, care isi dau acordul pentru ca informatiile sa fie prelucrate si folosite de institutii publice exclusiv in scopul asigurarii de catre administratia publica, in ansamblul ei, a serviciilor adecvate pentru cetatean.
Functionarea sistemului este conditionata de cooperarea dintre institutiile administratiei publice centrale si locale. Principiul de la care s-a pornit este ca administratia publica centrala are o capacitate mai mare de a crea sisteme informatice moderne, iar administratia publica locala este, prin natura ei, mai aproape de cetatean.
PatrimVen reprezinta un depozit comun de date in care sunt colectate, agregate si puse la dispozitia utilizatorilor informatii din diverse surse.