Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum sa utilizati reclama radio pentru a face vanzari


Cum sa utilizati reclama radio pentru a face vanzari
de la 27 Apr. 2010
Tags: vanzariradioproduse



              Cum sa utilizati reclama radio pentru a face vanzari

Cum sa utilizezi reclama radio pentru a vinde un produs ce trebuie vazut


Unii experti in marketing sunt de parere ca un potential client trebuie bombardat cu un anumit mesaj publicitar de cel putin trei ori pe saptamana, timp de un an intreg, pentru ca numele produsului promovat sa fie memorat pe termen lung.

Bombardamentul acesta se realizeaza cel mai simplu si mai ieftin prin difuzarea de spoturi radio. Dar ce faci cand vinzi produse eminamente vizuale cum ar fi, de exemplu, diamantele? Este oare reclama radio utila intr-un asemenea caz? Doar stim cu totii ca retinem mult mai usor ceea ce vedem decat ceea ce auzim.

In primul rand, sa ne gandim putin ce importanta are faptul ca "diamantele sunt produse eminamente vizuale". Una nu foarte mare daca realizam ca motivele care stau la baza cumpararii unui diamant nu sunt neaparat vizuale, ci mai mult emotionale. Cand un barbat cumpara un dimant, el se gandeste la reactia femeii careia i-l va darui. Iar cand o femeie cumpara un diamant ea isi imagineaza reactia celor din jur, mai ales a celorlalte femei (ar purta o femeie diamante daca ar fi singura pe o insula pustie?). Asadar, daca spotul radio reuseste sa puna accentul pe aceste reactii, atunci vanzarea este ca si incheiata, desi cumparatorul nu a vazut inca produsul.

In al doilea rand, unul dintre cele mai bine inradacinate mituri in ziua de astazi este acela ca "ne amintim mai usor ceea ce vedem decat ceea ce auzim". In realitate, lucrurile stau exact pe dos - elementul auditiv este mai puternic decat cel vizual - si puteti sa va dati seama usor de acest lucru: de ce, atunci cand sunteti la volan si cautati o anumita adresa, dati radioul mai incet sau chiar il opriti de tot? Pentru ca sunetul este invaziv si irezistibil. Puteti sa inchideti ochii si sa stopati fluxul de imagini, dar nu puteti sa va inchideti urechile ca sa nu mai auziti nimic. Auziti si retineti informatii care va vin pe cale auditiva chiar si atunci cand nu va propuneti sa ascultati. Auziti chiar si cand dormiti foarte adanc, altfel de ce v-ati trezi la sunetul alarmei auto?

Amintiti-va ca vi s-a intamplat adesea sa cititi o carte si sa va dati seama la un moment dat ca, de cateva minute, parcurgeti mecanic acelasi pasaj, dar habar nu aveti ce se spune in el. Da, ochii dvs. transmit creierului simbolurile scrise, insa acestea nu mai sunt transformate in sunetele pe care le reprezinta. Cuvintele scrise nu au nici o semnificatie daca nu devin cuvinte "vorbite". Potrivit neurologilor, unei persoane ii ia in medie cu 28% mai mult timp sa inteleaga o fraza pe care o citeste fata de cazul in care ar asculta acea fraza spusa de cineva.

In concluzie, nu trebuie neglijata puterea de vanzare a reclamei radio, chiar daca produsul promovat este "eminamente vizual". Spotul radio poate actiona foarte puternic la nivel emotional, rezolvand in mare parte vanzarea, ceea ce urmeaza apoi nefiind decat o simpla formalitate: vizita clientului la magazinul unde se vinde produsul.

Silvia Bucsan




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

1 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Media Jingles 2014-05-17 20:45:20
Reclama la radio este eficienta daca se va difuza intr-un timp scurt de foarte multe ori iar efcienta unei reclame la radio nu este stabilita doar de perioada de difuzare, ci de mai multe aspecte.


Octav P. - voiceover Media Jingles
www.mediajingles.com
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016