Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ce impact au noile tehnologii asupra industriilor culturale si creative


Ce impact au noile tehnologii asupra industriilor culturale si creative
de la 18 Apr. 2016
Ce impact au noile tehnologii asupra industriilor culturale si creative
Tags: retele socialeculturamarketingtehnologie

Potrivit unui studiu realizat de EY Romania, schimbarile generate de noile tehnologii in randul consumatorilor remodeleaza universul industriilor culturale si creative (CCI).


Sase factori ce au impact asupra industriilor culturale si creative ies in evidenta:

1. Abundenta: Pentru consumatorii de azi, abundenta si imensa diversitate a continutului reprezinta ceva de la sine inteles.

2. Continut ilegal: Tehnologiile digitale si internetul au permis aparitia multor servicii si moduri neautorizate de utilizare. Diseminarea ilegala de continut priveaza creatorii si intreprinzatorii din domeniu de venituri, astfel ajungandu-se in unele instante ca actul de creatie sa fie greu de finantat.

3. Personalizare: Industriile creative reflecta apetitul consumatorului pentru un continut din ce in ce mai personalizat si adaptat la locul, momentul si persoana care il consuma.

4. Agregare si recomandare: Aparitia canalelor integratoare de entertainment si continut, precum Google si Facebook, a contribuit la o accelerare a segmentarii pietelor antrenata deja de big data si de nevoia de relevanta. Platforme avansate de publicitare ghideaza consumatorul intr-o lume a hiper-alegerilor si ii permite acestuia sa urmareasca tipul de continut specializat, interesant pentru audiente de mici dimensiuni.

5. Comunitati: Retelele sociale au stimulat aparitia unei economii digitale bazate pe comunitati, in cadrul careia increderea in prieteni este mai mare decat in marcile traditionale si in media.

6. Implicare: Continutul trebuie sa depaseasca stadiul de la "oferta" la "angajament" pentru a sustine relatiile. Retelele sociale contribuie la productia, difuzarea si marketingul operelor creative si culturale.

Inovatia si "cultura datelor"

Jucatorii noi de pe aceasta piata au creat ecosisteme care usureaza sarcina consumatorilor de a descoperi, alege si consuma media si cultura. Ei au afectat deja semnificativ modele de afaceri si de stabilire a preturilor in zona de muzica si publishing.

Dispunand, in cele mai multe cazuri, de experienta in domeniul tehnologiei, astfel de companii urmaresc din primele stadii de dezvoltare sa se extinda la nivel international pentru a atinge o dimensiune critica, investesc masiv in tehnologie si in analiza sistematica a datelor.

In 2013, de exemplu, Netflix dedica in jur de 379 milioane USD pe an (9% din vanzari) cercetarii si dezvoltarii, angajand in medie 300 de oameni pentru intretinerea si dezvoltarea motorului propriu de recomandari, cu costuri de 150 milioane USD anual. La 30 septembrie 2015, costurile cu cercetarea-dezvoltarea alocate de Netflix crescusera la 172 milioane USD per trimestru.

„Companiile din industriile culturale si creative se confrunta cu presiunea de a inova constant pentru a ramane competitive. Un pas important pe care trebuie sa-l faca este sa inceteze sa gandeasca doar tehnic, in termeni de platforme, si sa se concentreze pe continut relevant, pe care sa-l livreze integrat pe toate platformele. In acelasi timp si cu aceeasi prioritate trebuie sa investeasca in talente si in dezvoltarea de abilitati noi, sa dezvolte strategii care sa incurajeze inovarea, sa permita relatii directe cu companii de tip start-up, indivizi si universitati, pentru a beneficia de pe urma ideilor acestora,” spune Elena Badea, Head of Brand, Marketing and Communication, EY Romania.

Paradoxul digital

Desi digitalizarea reprezinta motorul consumului de media si cultura, unele CCI manifesta o rezistenta acerba la digitalizare, asa cum este cazul cartilor: in anul 2015, tiparul a reprezentat 80% din totalul vanzarilor globale de carti, iar procentul este si mai mare in tarile in curs de dezvoltare.

Apetitul pentru evenimente si locatii fizice s-a accentuat. Industria muzicala este din nou impinsa de la spate de evenimente live, iar veniturile din concerte live depasesc acum vanzarile de muzica inregistrata in unele regiuni.

Distributia digitala este insa un instrument de promovare a evenimentelor live. Folosirea datelor culturale despre consumatori (comportament cultural si recomandari sociale) pentru a-i alerta pe acestia in privinta evenimentelor live si pentru a le vinde bilete permite industriei creative sa combine modelele de afaceri pentru a obtine crestere.

Sursa: EY Romania
Foto: pixabay.com

Economist
Experienta: 5 ani de activitate in management si marketing



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016