Procesele, desfasurate in Pennsylvania, California si New Jersey, vizeaza o acuzatie la adresa Anheuser-Busch, potrivit careia compania ar fi diluat cu apa 11 din cele mai cunoscute marci proprii de bere, inclusiv BUDWEISER, Bud Light Platinum si Black Crown. Fiecare proces presupune plata unor despagubiri de peste 5 milioane dolari.
"Anheuser-Busch dispune de o tehnologie avansata in privinta productiei, prin care monitorizeaza nivelul final al alcoolului din bere si adauga apa, sticlele fiind etichetate fals".
Acuzatorii sunt mari bautori de bere, cu "calificari" in domeniu. Thomas si Gerald Greenberg din Philadelphia spun ca achizitioneaza cel putin cinci baxuri de Budweiser pe luna, Nina Giampoli din California a cumparat in fiecare saptamana cel putin un six-pack de Budweiser, la nivelul ultimilor patru ani si Brian Wilson din New Jersey este mare amator de Michelob Ultra. Toti "pagubitii" acuza Anheuser-Busch ca "a mentinut nivelul alcoolului din fiecare bere sub cel afisat pe eticheta"; in urma procesului, procentul alcoolului este "puternic diminuat".
Potrivit lui Joel Boxer, avocatul acuzatorilor din California, informatia potrivit careia Anheuser-Busch indoaie berea cu apa a fost furnizata de cativa fosti angajati ai companiei. "Toate produsele mentionate contin mai multa apa decat ar trebui", a spus avocatul Joel Boxer.
Anheuser-Busch precizeaza insa ca reclamatiile sunt nefondate. "Berile noastre se supun tuturor normelor de etichetare a produselor alcoolice", a declarat vicepresedintele companiei, Peter Kramer. "Suntem mandri de standardele inalte pe care le respectam, fapt ce ne-a transformat in cel mai popular furnizor de bere din SUA si restul lumii".
Pe langa suma de 5 milioane de dolari, amatorii de bere care au dat in judecata Anheuser-Busch vor ca gigantul din industria berii sa isi eticheteze in mod corect produsele.
Potrivit lui Boxer, Anheuser-Busch se va confrunta cu noi procese in Ohio si Colorado, cauzate de aceeasi problema.