Bancile americane si retailerii scot bani dintr-o afacere simpla: Vanzarea datelor referitoare la obiceiurile de cumparare ale consumatorilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Bancile americane si retailerii scot bani dintr-o afacere simpla: Vanzarea datelor referitoare la obiceiurile de cumparare ale consumatorilor
Bancile americane au gasit o noua cale de a face bani. De data asta, nu le baga cetatenilor mana in portofel, ci se foloseste mai degraba de instrumentele marketingului.
Banci uriase, precum Wells Fargo, Citi, USAA, Sovereign Bank si Discover vand informatii despre obiceiurile de cumparare ale consumatorilor - cati bani lasa la magazin, unde fac shopping si ce fel de produse cumpara - catre retaileri. Acestia din urma folosesc informatiile pentru a oferi discounturi personalizate via text, email sau banca. De fiecare data cand consumatorul cumpara dintr-un anumit magazin, retailerul plateste o anumita suma catre banca furnizoare de date.
In aceste vremuri tulburi, cand guvernul solicita bancilor marirea taxelor si eliminarea beneficiilor pentru consumatori, vanzarea datelor despre acestia ar putea genera venituri frumoase in conturile institutiilor financiare.
Banca iti face un profil si toata afacerea se invarte in jurul unui venit anual de 1,7 miliarde de dolari, precizeaza CNN, care citeaza analisti din cadrul firmei de research Aite Group din Boston.
Reprezentantii Cardlytics, firma care furnizeaza servicii pentru 125 de banci si retele de retaileri, spun ca retailerii platesc in medie un tarif de 10 - 15% din pretul de achizitie al unui produs, de fiecare data cand un client din baza de date apeleaza la reduceri. 25% din banii incasati merg la banca, iar restul de 75% la intermediari precum Cardlytics. De exemplu, daca un client cumpara o canapea de 1.000 de dolari, retailerul plateste bancii un comision de 150 dolari, din care institutia ramane cu 37,50 dolari.
Problema datelor personale
Exista insa si probleme. Cea mai frapanta este cea legata de utilizarea datelor personale ale consumatorilor. Aite Group estimeaza ca peste 460 de detinatori de carduri de credit se vor inscrie in programele de research si reduceri. In majoritatea situatiilor, clientii sunt inscrisi AUTOMAT in programele de discount, dar au posibilitatea sa renunte la acestea, conform reglementarilor bancare referitoare la confidentialitatea datelor.