Lotul 4 Lugoj-Deva va fi dat in circulatie saptamana aceasta, cel tarziu MARTI
autostrazirazvan cucviorica dancilalotul 4 lugoj-devaconstructiiinvestitiiinfrastructura rutiera
Lotul 4 Lugoj-Deva va fi dat in circulatie saptamana aceasta, cel tarziu marti, anunta Razvan Cuc, ministrul Transporturilor, in urma cu doar cateva zile.
"Lotul 4, dupa cum stiti, este finalizat, s-a facut receptia si ce este cel mai important, saptamana viitoare, cel tarziu marti, va fi dat in trafic.
Antreprenorul spaniol a primit in cursul zilei de ieri o instiintare de remediere pentru neconformitatile gasite la lotul 3, pentru a le remedia pentru o perioada de 10 zile, asta inseamna ca joia viitoare, daca nu remediaza aceste neconformitati care tin de siguranta traficului, Compania de Autostrazi va purcede la rezilierea contractului, va prelua autostrada Compania de Autostrazi, va face acele remedieri care se pot face in 10 zile si vom da in trafic si ceilalti kilometri pana la sfarsitul lunii august.
Nu am de ce sa mai arat clementa sub nici o forma fata de antreprenorul lotului 3 in conditiile in care m-a asigurat, cu dumneavoastra de fata, de atatea ori, ca va fi gata cu acest lot”, a spus ministrul.
Lotul 4 Lugoj – Deva de pe A1, cu o lungime de 22 km, intre Soimus si Ilia, in judetul Hunedoara, a fost receptionat luni, dar nu poate fi deschis circulatiei, din cauza ca nu poate fi descarcat traficul. Bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului auto de pe lotul 4, se afla pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi inceputa receptia din cauza ca nu au fost indeplinite conditiile tehnice necesare, a precizat CNAIR.
Cei 22 de kilometri de autostrada costa peste 419 milioane de lei fara TVA si sunt construiti de catre Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.
Urmeaza acum sa fie dat in folosinta si lotului 3 al autostrazii, care are 21 de kilometri lungime. Lotul nu a fost insa receptionat de CNAIR din pricina unor neintelegeri cu constructorul in ceea ce priveste garantia lucrarii si mai multe probleme de executie.
Razvan Cuc - de la 180 de kilometri de autostrada promisi, la 22
Problema cea mai mare a tarii este ca singurul capat de autostrada care s-a inaugurat in 2019 - cu o intarziere de peste 3 ani - este Lotul 4 al Autostrazii Lugoj - Deva, lung de 22 de kilometri, dintre Soimus si Ilia (judetul Hunedoara). Aceasta, in conditiile in care, la inceputul lui 2019, ministrul Cuc promitea ca in acest an se vor construi, in Romania, nu mai putin de 180 de kilometri de autostrada.
Ulterior, oficialul s-a "corectat", spunand ca a fost informat gresit de catre Narcis Neaga, directorul de la acea vreme al Companiei de Drumuri si a tot redus numarul de kilometri din promisiune, pana a ajuns in prezent la aproximativ 100.
Totusi, chiar si aceasta suta de kilometri este utopica, in conditiile in care ne aflam in a opta luna din an, cu doar 22 de kilometri de autostrada iar deficitul bugetar a ajuns la 5,5% din PIB, deci finantarea unei autostrazi din banii de la bugetul national, iese din calcul, desi aceasta era una dintre promisiunile asumate recent de premierul Viorica Dancila.
Premierul Viorica Dancila a declarat la congresul PSD din 29 iunie, ca se angajeaza ca in actuala guvernare sa fie construita "o autostrada cap-coada" din buget si nu va mai tolera niciun fel de intarziere in acest sens.
"Guvernarea nu a fost perfecta, dar a fost eficienta. Avem motive sa fim mandri de ce am realizat. Romanii nu au timp sa astepte. Romanii au nevoie de investitii (...). Ma angajez ca vom face o autostrada cap-coada. Am demarat deja analiza sa vedem care este proiectul pliat pe asteptarile romanilor. Nu voi mai tolera niciun fel de intarziere!", a spus Dancila.
Citeste si:
UDMR refuza sa sprijine Guvernul Dancila. Attila Korodi: Nici nu se pune problema