Polonia ataca in instanta Wolkswagen, in scandalul Dieselgate
dieselgatescandal volkswagensoft automodificarea motoarelor wolkswagen
Polonia a anuntat joi ca a lansat o actiune in instanta impotriva Volkswagen Group Polska, ca urmare a scandalului Dieselgate. Producatorul german risca o amenda in suma de pana la 10% din cifra de afaceri, putand fi obligat de asemenea sa elimine consecintele infractiunii comise, precizeaza Oficiul polonez pentru protectia concurentei si consumatorilor (UOKiK).
Actiunea grupului Volkswagen " a afectat un mare numar de utilizatori de automobile in Polonia si in intreaga Uniune Europeana (...) si este posibil sa fi lezat interesele consumatorilor si respectarea normelor de mediu si tehnice", se mai precizeaza in comunicatul UOKiK.
Polonia au fost vandute circa 200.000 de vehicule cu softul incriminat, sustin reprezentatii asociatiei poloneze Polish Stop VW, care a lansat o actiune juridica impotriva producatorului auto, inca de anul trecut. Volkswagen neaga, in schimb, aceste cifre, sustinand ca este vorba de 140.000 de vehicule.
“Scandalul Diesel Gate” a izbucnit acum 2 ani, pe 18 septembrie 2015, Atunci, autoritatile din industria auto din Statele Unite au acuzat VW ca a instalat un soft care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. VW a recunoscut ca a utilizat softul in cazul unui numar de peste 480.000 de vehicule diesel vandute peste ocean si fabricate incepand cu anul 2009. Sunt implicate brandurile VW, Audi, Skoda, Seat si vehiculele comerciale Volkswagen.
In iunie 2016, Volkswagen a anuntat ca va plati 15,3 miliarde de dolari, acceptand sa rascumpere vehiculele de la consumatori si sa furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice. Pana la zece miliarde de dolari vor merge la cei peste 480.000 de proprietari ai vehiculelor VW sau Audi din SUA echipate cu motoare diesel, care vor primi compensatii intre 5.100 si 10.000 de dolari.
In ceea ce priveste vanzarile de pe alte continente, Volkswagen a recunoscut ca in perioada 2005 — 2015 a echipat 11 milioane de vehicule cu softul care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.