Profitul Mattel a scazut din cauza papusilor Barbie
profitmattelcompaniibarbiepapusiactiuni
Mattel Inc, cel mai mare producator de jucarii din lume, a inregistrat un profit in scadere, pe masura ce vanzarile de papusi Barbie au scazut din nou, ilustrand eforturile pe care le face brandul pentru a ramane relevant pentru copii.
Compania, care detine si alte branduri, precum Hot Wheels si Fisher-Price, a anuntat ca in al doilea trimestru profitul sau net a scazut cu 23%, la 73,3 milioane dolari (21 centi/actiune), de la 96,2 milioane dolari (28 centi/actiune), valoare obtinuta in anul anterior.
Analistii estimau ca Mattel va obtine un castig de 32 centi/actiune, potrivit Thomson Reuters.
Vanzarile Mattel au crescut cu 1%, la 1,17 miliarde dolari, ratand tinta analistilor, de 1,22 miliarde dolari, scrie Reuters.
Vanzarile in scadere ale brandului Barbie se situeaza in contradictie cu evolutia altor branduri de papusi pentru copii, precum American Girl si Monster High.
Vanzarile de papusi Barbie, au scazut pentru al patrulea trimestru la rand, de data aceasta cu 12%, in timp ce vanzarile brandului American Girl au crescut cu 14%.
Marja de profit a Mattel s-a mentinut pe linia de plutire, dar a fost afectata de preturile mai ridicate la produse si majorarea costurilor de productie.
Compania a precizat ca a majorat programul de rascumparare a actiunilor cu 500 milioane dolari.
Mattel vinde jucarii prin intermediul unor retaileri precum Wal-Mart Stores Inc, Target Corp si Toys R Us Inc, precum si cu ajutorul propriului catalog si site.