Razboiul mezelurilor din Germania capata noi dimensiuni
aldilidlclasamentepreturilegiconsumavere
Un razboi "tacit" intre supermarketurile germane pune presiuni asupra fermierilor si agricultorilor, iar preturile la produsele din carne si crenvursti sunt in cadere libera.
Supermarketurile precum Norma si Aldi duc un razboi al preturilor, pe anumite categorii de produse. Mai intai, au actionat asupra pretului la oua, a urmat apoi cafeaua, vinul si pestele. Acum, retailerii alimentari se concentreaza asupra produselor din carne.
Ministrul Agriculturii pentru Schleswig Holstein, Robert Habeck, a spus ca fermierii se confrunta cu numeroase "vesti proaste". El a explicat ca aceasta cursa a preturilor reprezinta o rusine, deoarece fermierii nu pot profita de pe urma muncii lor.
"Aceste oferte ii tenteaza pe clienti, dar compromit succesul fermierilor, care sunt nevoiti sa produca la cantitate, nu in functie de calitate - politica retailerilor distruge tot ce are sens din punct de vedere economic si politic", a avertizat Habeck.
"Vorbim despre un sistem in care bunastarea animalelor este ignorata si suferinta acestora este amplificata de ilegalitatile ce se petrec in abatoare".
Aldi si Norma au incercat sa-si justifice preturile reduse, spunand ca incurajeaza consumul.
De asemenea, magazinele precizeaza ca respecta legile privind calitatea produselor si bunastarea animalelor.
Aldi, care se defineste prin preturile reduse, a dat tonul acestor discounturi, la anumite produse; acelasi lucru se intampla si cu produsele lactate, precum laptele si untul.
Familiile care detin Aldi si Lidl sunt prezente mereu in clasamentele globale ale celor mai instariti afaceristi - Karl Albrecht, proprietarul in varsta de 94 de ani al Aldi Sud, cel mai bogat german in 2014, detine o avere de 25 miliarde dolari.