2.500 de elevi de clasa a IV-a au sustinut probe de competente la limba romana/limba materna si matematica
minsterul educatieiscolitestecomunicaricaieteierarhizarecomunicate
Miercuri, 15 mai, 2.500 de elevi din 136 de scoli, atat de la tara, cat si de la oras, au participat la Evaluarea nationala pentru clasa a IV-a. In 2013, evaluarea s-a realizat sub forma unei pilotari, informeaza Ministerul Educatiei.
120 de minute pentru a-si demonstra cunostintele
Elevilor li s-au testat competentele de intelegere a textului scris si competentele la matematica. Fiecare dintre participanti a primit o brosura de test, care continea doua secvente de evaluare: una pentru limba romana/limba materna si cealalta pentru matematica. Durata cumulata a testarii a fost de 120 de minute, cu o pauza de 10 minute intre cele doua secvente de evaluare.
"Testele au fost realizate de catre Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE), pe baza programelor scolare in vigoare si contin sarcini de lucru si stimuli vizuali adecvati varstei elevilor. Evaluarea lucrarilor se va realiza la nivelul comisiilor judetene de evaluare, dar elevii nu vor primi note sau calificative. Raspunsurile lor vor fi apreciate pe baza unor coduri care au atasati descriptori de performanta, dupa modelul testarilor internationale. Codurile corespunzatoare raspunsurilor elevilor vor fi incarcate pe o platforma electronica, in conformitate cu prevederile Metodologiei, cu scopul de a facilita analizele ulterioare. Formatul testelor si al sarcinilor de lucru este asemanator cu cel al evaluarilor internationale administrate elevilor de 10-12 ani - IEA TIMSS si IEA-PIRLS", informeaza comunicatul
Ministerului Educatiei.
Scopul pilotarii este acela de a verifica procedurile de administrare, structura testelor si a caietelor cadrului didactic, de a identifica punctele tari si punctele slabe ale procesului de evaluare, in vederea generalizarii.
Rezultatele nu vor fi folosite pentru ierarhizarea scolilor
Testarea prin Evaluarea Nationala la clasa a IV-a pentru anul scolar 2012 - 2013 nu este un instrument de evaluare institutionala si nici de evaluare individuala a elevilor, iar rezultatele elevilor nu vor fi folosite pentru ierarhizarea scolilor. Raportul tehnic rezultat in urma evaluarii va urmari obtinerea unor estimari corecte si eficiente ale nivelului cunostintelor si ale deprinderilor de baza ale elevilor de clasa a IV-a, precum si progresul elevilor de-a lungul timpului, prin comparatii cu rezultatele obtinute la evaluarile nationale anterioare.
CNEE intentioneaza sa extinda programul evaluarilor nationale la nivelul intregii tari, pentru a putea monitoriza, in mod eficient, standardele curriculare si pentru a informa in mod sistematic atat factorii de decizie, cat si profesionistii din domeniu cu privire la evolutia acestora.
Evaluarea Nationala pentru clasa a IV-a este organizata si administrata conform prevederilor articolului 74 (3) al Legii educatiei nationale nr. 1/2011 si, respectiv, conform prevederilor Metodologiei de organizare a evaluarii competentelor fundamentale la finalul clasei a IV-a, aprobata prin OMECTS nr. 6584 din 20 decembrie 2012.