Ce culori aleg romanii pentru usile de garaj
usi de garajmca grup
Un roman din trei alege o culoare personalizata pentru usa de garaj.
Clienti strainii prefera usile de garaj cu panouri in culori speciale, mai ales stejar auriu, in proportie de 43%.
Doar 30% dintre romani aleg nuante personalizate, arata o analiza a producatorului de usi de garaj MCA Grup, care exporta in opt state din Europa.
Atat la nivel national, cat si la export, culoarea cea mai vanduta a fost si probabil va ramane intotdeauna alb. Clientii de la export se orienteaza spre alb (29% din cereri), stejar auriu (18%) si, mai nou, arginitu si gri antracit.
„Putem spune cu certitudine ca maro standard nu mai este in tendinte la nivel european, panourile in culori speciale - imitatiile de lemn si vopsirile personalizate - fiind de patru ori mai cerute decat cele maro. Insa pe plan local maro ramane o culoare cautata, fiind mai accesibila ca pret”, a declarat Ciprian Oprea, directorul general al MCA, la deschiderea targului Ambient Expo.
Daca vorbim despre tendintele generale pe piata romaneasca a usilor de garaj, se cauta preponderent modele economice, cu mai putine accesorizari, culori standard, mai accesibile ca pret, precum alb sau maro.
Atat la nivel national, cat si la export, culoarea cea mai vanduta a fost alb (29% din cereri la export si 22% local). Clientii se orienteaza spre produse destul de particularizate si accesorizate (comenzi programabile, cititoare de amprenta, etc.), ceea ce adauga un plus de valoare vanzarii.
Astfel, ponderea usilor echipate cu actionare cu telecomanda este de 55% la export, in timp ce in cazul vanzarilor prin canalul national de distributie, ponderea usilor electrice este de 28%.
Foto: MCA Grup.