Magazinele nu mai accepta bonuri de masa Euroticket
euroticketbonuri de masafalimentprejudiciueurofrauda
Marile retele comerciale, printre care MegaImage, refuza deja bonurile de masa emise de Euroticket. Compania a vandut afacerea dar nu a achitat suma datorata retailerilor. Tichetele Euroticket au devenit astfel niste simple hartii, bune de aruncat la cosul de gunoi.
Prejudiciul estimat este cuprins intre 3,5 si 5 milioane de euro
Potrivit unui reprezentant al Asociatiei Marilor Retele Comerciale, Delia Nica, magazinele au sesizat ca in decembrie au primit doar plati partiale de la Euroticket, aproximativ 40% din banii datorati. Pentru restul sumei, compania a taiat niste facturi de comisioane.
AMRC precizeaza ca noul proprietar al Euroticket, firma Edenred a preluat afacerea si clientii, dar nu si datoriile acesteia. "Este o frauda bine gandita si vom sesiza DIICOT. Si asta pentru ca Euroticket au vandut afacerea si apoi in decembrie au introdus cerere de dizolvare, apoi au retras-o si au schimbat denumirea firmei". Reprezentantii noii companii infiintate Operativ Logistic SRL sunt deocamdata de negasit.
"Vom cere celorlalte firme garantii bancare. Insa ne gandim foarte serios ca aceasta varianta cu tichetele valorice nu mai este rentabila pentru ca impune comisioane si impozite", a mai spus Delia Nica. Marii perdanti sunt atat angajatii, cat si angajatorii. Bonurile de masa Euroticket au devenit inutilizabile.
Firmele care mai emit astfel de bonuri valorice ar urma sa aiba o legislatie proprie si sa nu poata intra in faliment fara sa-si achite datoriile. Reprezentantii Registrului Comertului declara ca au mainile legate. Legea este clara. Cand o firma intra in dizolvare, iar apoi trebuia sa intre in lichidare, se depune un bilant financiar, dupa care se efectueaza radierea acesteia. Cei de la Euroticket au fost insa "baieti destepti": au retras cererea initiala de dizolvare si apoi s-au reinventat in alta firma (posibil fantoma?).
Inainte de a fi cumparati de Edenred, lider pe piata bonurilor de masa, cei de la Euroticket aveau un portofoliu de 3.000 de firme si o cota de piata de 4,5%. Edenred ar fi platit pentru Euroticket fabuloasa suma de 5,5 milioane de euro.
Pe piata exista o concurenta. Primele trei companii sunt Edenred, Sodexo si Cheque Dejeuner. Tichetele valorice aduc un profit de 1,2 miliarde de euro. O treime din cei 4,5 milioane de angajati din Romania primesc si bonuri valorice pe langa salariul de baza.