5 sfaturi pentru a avea succes in primul an de antreprenoriat

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
5 sfaturi pentru a avea succes in primul an de antreprenoriat
5 sfaturi pentru a avea succes in primul an de antreprenoriat
de Redactia Manager la 15 Feb. 2019
Urmareste-ne pe Google News
human resursesresurse umanerecrutare

Primul an de antreprenoriat este unul al testelor, al emotiilor si nervilor tari, un an in care toate ideile tale vor fi puse la incercare, iar resursele financiare si toata strategia conceputa pana atunci vor trebui sa faca fata realitatii mai dure din piata.

In Statele Unite ale Americii, un raport realizat de Bureau of Labor Statistics arata faptul ca 20% dintre firmele nou infiintate intra in faliment inca din primul an, iar 50% pana in al cincilea an de activitate. Inceputul este insa extrem de important, pentru a putea construi o afacere solida cu perspective clare pe termen mediu si lung. In mod clar, te vei lupta nu iesi in pierdere si vei fi nevoit sa investesti cu mare atentie ca sa nu risipești putinele resurse pe care le ai la dispozitie.


 

1. Angajeaza oamenii potriviti


Nu poti face totul de unul singur si ar fi si o greseala sa incerci sa gandesti in acest fel. Asta nu inseamna ca trebuie sa iti umpli firma cu angajati doar de dragul de a parea o structura masiva. Vei cheltui mult prea mult, iar riscul de a ramane fara lichiditati va fi urias. Ceea ce trebuie sa faci insa este sa gasesti angajatii potriviti pe posturile cheie din firma ta care te vor ajuta sa iti dezvolti organic compania inca in primul an. Daca pana de curand ai fost angajat, aceasta perspectiva a angajarilor mai mult ca sigur ca ti-a fost straina. Fiind la inceput de drum cu businessul tau, trebuie sa stii ca 42% dintre angajatori sunt mereu ingrijorati ca nu vor fi capabili sa gaseasca cei mai talentati oameni de pe piata ca sa lucreze in firmele lor. In acelasi timp, 72.8% se lupta din greu pana cand reusesc sa aduca exact ceea ce isi doreau, dupa cum arata la inceputul anului trecut un studiu realizat de americanii de la CareerBuilder. Sa gasesti oamenii perfecti pentru ideile tale poate fi o sarcina extrem de dificila atunci cand timpul tau este limitat, iar firma nu este dezvoltata indeajuns ca sa isi faca propriul departament de HR. Astfel, poti apela la servicii de recrutare care iti pot rezolva problemele urgente, chiar si atunci cand esti grabit sa gasesti candidati buni intr-un timp scurt.


2. Externalizeaza cat poti de mult


La fel ca in cazul serviciilor de recrutare, poti incerca sa externalizezi unele parti din activitatea firmei, ca sa eviti incarcarea organigramei. In cazul unor situatii de criza, iti va fi greu sa restructurezi o firma cu multi angajati pe termen nedeterminat, iar taxele si impozitele vor reprezenta o provocare reala pentru firma ta. Pentru servicii precum curatenia in birouri, solutiile IT, contabilitatea si reprezentarea legala poti apela la firme specializate cu care poti negocia contracte pe termen determinat, usor de reziliat in cazul unor probleme.


3. Limitezi investitiile in marketing


In foarte multe companii, departamentul de marketing este considerat drept unul care genereaza cheltuieli, dar nu aduce beneficii foarte mari. Un marketing solid iti poate asigura o pozitie puternica in piata, atat in ochii clientilor, cat si in perspectiva gasirii unor angajati talentati pe viitor. Fara o strategie adecvata, firma ta nu va avea un mesaj de transmis si nu va transmite nimic celor pe care incearca sa ii ajute. Tine minte ca strategiile de marketing vin cu beneficii stabile pe termen lung, rareori cu rezultate spectaculoase imediate.


4. Nu te concentrezi pe partea de business pentru ca esti prea ocupat cu munca de zi cu zi


In clipa in care ajungi antreprenor, vei realiza in scurt timp ca partea de business a activitatii este mai importanta decat munca zilnică pe care o depuneai pana in prezent ca angajat. Mai mult, ignorarea acestui aspect te poate pune in mijlocul unor mari dificultati financiare. Ce inseamna de fapt partea de business? O firma necesita asigurarea cheltuieli aditionale care sustin activitatea. Trebuie sa te asiguri ca poti plati chiria pentru firma in fiecare luna, ca poti asigura igiena si siguranta angajatilor, ca ai lichiditati pentru cheltuielile curente din firma. Sunt lucruri care la prima vedere pot parea mai putin importante, insa afecteaza in mod direct fluxul intern.


5. Asigura-te ca ai destul capital pentru perioada de inceput


Fie ca apelezi la un credit, fie vei gasi un partener cu posibilitati financiare mai mari sau ca vei pleca la drum cu cativa clienti stabili in portofoliu, succesul in primul an de antreprenoriat se agata foarte mult de siguranta unui capital pentru a tine in picioare toata arhitectura firmei. Ia in calcul posibilitatea de a avea luni cu incasari mai mici si planifica-ti banii astfel incat asemenea etape sa nu fie critice pentru tot ce ai construit.


Sursa foto: Shutterstock / Copyright: ESB Professional

Ultimele NOUTATI

Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024

today18 Apr. 2024
Cum poti sa incepi sa investesti la Bursa de Valori Bucuresti
Financiar-Bancar

Cum poti sa incepi sa investesti la Bursa de Valori Bucuresti

today18 Apr. 2024
Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
Cultura generala

Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen

today18 Apr. 2024
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat
Ultimele stiri economice

GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat

today18 Apr. 2024
Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului
Imobiliare

Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului

today18 Apr. 2024
Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii

today18 Apr. 2024
Cele mai grave greseli la volan: aceste gesturi duc anual la mii de decese
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cele mai grave greseli la volan: aceste gesturi duc anual la mii de decese

today17 Apr. 2024
Verificari obligatorii la masina, cand vine vara: nu mai amana vizita la service
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Verificari obligatorii la masina, cand vine vara: nu mai amana vizita la service

today17 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
Cultura generala

Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen

today18 Apr. 2024
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat
Ultimele stiri economice

GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat

today18 Apr. 2024
Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului
Imobiliare

Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului

today18 Apr. 2024
Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii
Banii tai - sectiune de educatie...

Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii

today18 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x