In Statele Unite ale Americii, un raport realizat de Bureau of Labor Statistics arata faptul ca 20% dintre firmele nou infiintate intra in faliment inca din primul an, iar 50% pana in al cincilea an de activitate. Inceputul este insa extrem de important, pentru a putea construi o afacere solida cu perspective clare pe termen mediu si lung. In mod clar, te vei lupta nu iesi in pierdere si vei fi nevoit sa investesti cu mare atentie ca sa nu risipești putinele resurse pe care le ai la dispozitie.
1. Angajeaza oamenii potriviti
Nu poti face totul de unul singur si ar fi si o greseala sa incerci sa gandesti in acest fel. Asta nu inseamna ca trebuie sa iti umpli firma cu angajati doar de dragul de a parea o structura masiva. Vei cheltui mult prea mult, iar riscul de a ramane fara lichiditati va fi urias. Ceea ce trebuie sa faci insa este sa gasesti angajatii potriviti pe posturile cheie din firma ta care te vor ajuta sa iti dezvolti organic compania inca in primul an. Daca pana de curand ai fost angajat, aceasta perspectiva a angajarilor mai mult ca sigur ca ti-a fost straina. Fiind la inceput de drum cu businessul tau, trebuie sa stii ca 42% dintre angajatori sunt mereu ingrijorati ca nu vor fi capabili sa gaseasca cei mai talentati oameni de pe piata ca sa lucreze in firmele lor. In acelasi timp, 72.8% se lupta din greu pana cand reusesc sa aduca exact ceea ce isi doreau, dupa cum arata la inceputul anului trecut un studiu realizat de americanii de la CareerBuilder. Sa gasesti oamenii perfecti pentru ideile tale poate fi o sarcina extrem de dificila atunci cand timpul tau este limitat, iar firma nu este dezvoltata indeajuns ca sa isi faca propriul departament de HR. Astfel, poti apela la servicii de recrutare care iti pot rezolva problemele urgente, chiar si atunci cand esti grabit sa gasesti candidati buni intr-un timp scurt.
2. Externalizeaza cat poti de mult
La fel ca in cazul serviciilor de recrutare, poti incerca sa externalizezi unele parti din activitatea firmei, ca sa eviti incarcarea organigramei. In cazul unor situatii de criza, iti va fi greu sa restructurezi o firma cu multi angajati pe termen nedeterminat, iar taxele si impozitele vor reprezenta o provocare reala pentru firma ta. Pentru servicii precum curatenia in birouri, solutiile IT, contabilitatea si reprezentarea legala poti apela la firme specializate cu care poti negocia contracte pe termen determinat, usor de reziliat in cazul unor probleme.
3. Limitezi investitiile in marketing
In foarte multe companii, departamentul de marketing este considerat drept unul care genereaza cheltuieli, dar nu aduce beneficii foarte mari. Un marketing solid iti poate asigura o pozitie puternica in piata, atat in ochii clientilor, cat si in perspectiva gasirii unor angajati talentati pe viitor. Fara o strategie adecvata, firma ta nu va avea un mesaj de transmis si nu va transmite nimic celor pe care incearca sa ii ajute. Tine minte ca strategiile de marketing vin cu beneficii stabile pe termen lung, rareori cu rezultate spectaculoase imediate.
4. Nu te concentrezi pe partea de business pentru ca esti prea ocupat cu munca de zi cu zi
In clipa in care ajungi antreprenor, vei realiza in scurt timp ca partea de business a activitatii este mai importanta decat munca zilnică pe care o depuneai pana in prezent ca angajat. Mai mult, ignorarea acestui aspect te poate pune in mijlocul unor mari dificultati financiare. Ce inseamna de fapt partea de business? O firma necesita asigurarea cheltuieli aditionale care sustin activitatea. Trebuie sa te asiguri ca poti plati chiria pentru firma in fiecare luna, ca poti asigura igiena si siguranta angajatilor, ca ai lichiditati pentru cheltuielile curente din firma. Sunt lucruri care la prima vedere pot parea mai putin importante, insa afecteaza in mod direct fluxul intern.
5. Asigura-te ca ai destul capital pentru perioada de inceput
Fie ca apelezi la un credit, fie vei gasi un partener cu posibilitati financiare mai mari sau ca vei pleca la drum cu cativa clienti stabili in portofoliu, succesul in primul an de antreprenoriat se agata foarte mult de siguranta unui capital pentru a tine in picioare toata arhitectura firmei. Ia in calcul posibilitatea de a avea luni cu incasari mai mici si planifica-ti banii astfel incat asemenea etape sa nu fie critice pentru tot ce ai construit.
Ultimele NOUTATI
Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024
Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat
Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului
Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Ministerul Muncii - evolutia tehnologica nu va duce la pierderea de locuri de munca
MODIFICARI legislative recente, cu implicatii asupra incetarii CIM - Stiti sa le aplicati corect?
Remuneratia minima pentru zilieri in 2024. Mod de CALCUL si durata
ANAF vrea sa extinda lista bunurilor cu risc fiscal ridicat: iata noile categorii de produse!
Venituri din inchirierea de bunuri mobile si imobile: GHID ANAF pentru persoanele fizice
Te-ar putea interesa si
Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat