Alibaba doreste sa cumpere AutoNavi
alibabaaplicatiiutilizatorialipaychinaautonavi
Alibaba a facut o oferta pentru preluarea furnizorului de harti chinez AutoNavi, dorind sa isi extinda business-ul de comert electronic, inainte de listarea iminenta in SUA, informeaza BBC.
Alibaba s-a oferit sa cumpere 72% din companie, dincolo de participatia pe care o detine deja; AutoNavi valoreaza 1,6 miliarde dolari.
Aceasta ar urma sa fie una din cele mai importante achizitii din istoria Alibaba.
Actiunile AutoNavi au crescut in SUA cu 24%, dupa anuntul facut de Alibaba. Alibaba doreste sa se listeze la bursele americane in acest an, avand o valoare estimata la 60 miliarde dolari.
Gigantul chinez din domeniul e-commerce-ului se confrunta cu o concurenta puternica din partea unor rivali precum Tencent si Baidu, care se afla, de asemenea, "la vanatoare" de companii.
Drept urmare, Alibaba doreste sa-si extinda ofertele pentru consumatorii chinezi, care folosesc tot mai des dispozitive mobile, pentru a-si realiza cumparaturile.
In aprilie 2013, Alibaba a cumparat o parte din actiunile serviciului de microblogging Weibo, o versiune chineza a Twitter-ului.
Compania din Hangzhou a investit si in site-ul de produse de lux 1stdibs.com si cel de retail ShopRunner, disponibil doar pentru americani.
Oferta celor de la Alibaba va fi cu 27% mai mare decat valoarea maxima a actiunilor AutoNavi, care au ajuns vineri la 16,54 dolari/unitate in SUA.
AutoNavi, care rivalizeaza cu Baidu Maps si Google Maps, a precizat ca va analiza oferta Alibaba.
Compania este unul din cel mai important furnizor de servicii de harti din China, cu 77 milioane utilizatori activi in 2013, majoritatea folosind dispozitive mobile.
Aceeasi aplicatie le permite utilizatorilor sa caute anumite puncte de atractie, precum restaurantele si cinematografele.
Alibaba - detinuta partial de gigantul Yahoo si compania de telecomunicatii Softbank din Japonia - administreaza unele din cele mai importante site-uri de comert online din China.
Printre ele se numara Taobao Marketplace, Alibaba.com si platforma de plati online Alipay; aceste domenii insumeaza 80% din piata chineza de comert electronic, informeaza sursa citata.