BRAT: 30 milioane de euro investiti in publicitate in presa scrisa
bratpublicitatepresa scrisapublicatiibani din publicitatereclame presa scrisacontracte de publicitate. promovare
Presa scrisa romaneasca inca face bani frumosi din publicitate. In luna martie a acestui an incasarile din publicitate au crescut cu 22% comparativ cu luna precedenta. Aproximativ 30 de milioane de euro s-au obtinut de pe urma reclamelor, potrivit ultimelor date BRAT, citate de Capital.
Cei mai multi bani (38%) se obtin din promovarea in paginile presei scrise a unor produse media sau a evenimentelor culturale, in vreme 11% din suma totala provin din anunturile de mica publicitate. In atragerea veniturilor din publicitate, cel mai mare succes il au publicatiile platite (80%), publicatiile distribuite gratuit beneficind de 20% din sume.
Aproximativ 9% din totalul investitiilor au fost realizate pentru mediatizarea serviciilor de comunicatii mobile, urmate de automobilele (7%), bauturile alcoolice (5%), serviciile bancare (5%), produsele pentru ingrijirea fetei (3%). Cei mai generosi clienti care au investit in publicitate sunt Vodafone, Orange, Heineken Romania, Loreal sau Beiersdorf AG.
Apoi, daca ne referim la tipul publicatiilor cu cele mai multe contracte de publicitate strict comerciala, se constata ca cele mai castigate au fost cotidienele generaliste si cele de sport, care au insumat 20% din totalul sumelor investite. Ele sunt urmate de publicatiile economice, revistele pentru femei si tabloidele.
In luna martie 2011, Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) a monitorizat un numar de 202 publicatii tiparite, apartinand a 57 de editori.