Cat va costa taxa pe autostrada Comarnic-Brasov
premiervictor pontaautostradacosturibrasov
Premierul Victor Ponta a anuntat care vor fi costurile pentru lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov, precum si cu cat vor fi taxati soferii care o vor folosi, potrivit Agerpres.
Premierul a declarat ca lucrarile de constructie trebuie sa inceapa in acest an, la sfarsitul lunii aprilie, iar ultimul kilometru va fi finalizat cel mai tarziu in 2017.
"Aceasta e perioada prevazuta in contract, insa imi exprim speranta ca in 2016 vom reusi sa o dam in exploatare", a precizat Ponta.
Oficialul a anuntat ca intre timp, vor fi deschise sectiuni de autostrada pe masura ce acestea vor fi gata.
Potrivit sursei citate, costurile autostrazii ajung la suma de 1,8 miliarde de euro estimativ, iar constructia acesteia va costa 28 milioane de euro pe km, in conditiile in care va cuprinde 3 tuneluri, 19 viaducte, 15 poduri, o constructie tehnica foarte dificila.
Victor Ponta a anuntat ca autostrada va avea 53 km plus 7 km drumuri de legatura, care sa se lege de centura municipiului Brasov si de DN1 inainte de intrarea in Comarnic.
Conform sursei citate, Ponta a facut aceste afirmatii intr-o conferinta de presa care a avut loc dupa semnarea unui memorandum cu consortiul castigator VISTRADA Nord, compus din companiile Vinci (Franta), Strabag (Austria) si Aktor (Grecia).
Potrivit premierului, dat fiind faptul ca acest proiect va fi realizat in concesiune, valoarea taxei platita de soferii care vor circula pe aceasta ruta va fi stabilita de autoritati.
"Tariful de utilizare a autostrazii va fi stabilit de statul roman, suma din care plateste catre constructor ratele fixe. Daca taxa este mai mica, atunci dam mai mult de la buget. Valorea inscrisa in contract este de 5,7 lei plus TVA, insa e o decizie pe care o ia statul roman. Am mai solicitat ca acest proiect sa nu fie inclus in deficitul bugetar", a punctat premierul.
Oficialul roman a mai mentionat ca pana in anul 2017, statul roman nu va da bani decat pe exproprieri, care reprezinta terenuri extravilane, pentru care s-a bugetat deja suma de aproape 100 milioane de lei.
In plus, concesiunea va fi facuta pe o perioada de 26 de ani plus intervalul de constructie, iar la sfarsitul termenului, autostrada va reintra in proprietatea statului roman, fara niciun cost.