Cine pierde si cine castiga in lupta marilor companii pe internet
coca colabrandpepsiinternetgreseli
Un studiu recent a aratat ca internautilor le displac cel mai mult greselile gramaticale, cand interactioneaza pe internet cu marile companii. Vestea e una foarte proasta pentru Pepsi, care are cu mult mai multe greseli pe LinkedIn decat Coca-Cola.
Dezavantajat de gramatica este si compania General Motors, comparativ cu Ford, relateaza Business Insider.
Chestionati despre ce ii enerveaza cel mai tare in social media legat de branduri, mai mult de 1.000 de oameni de toate varstele, au raspuns, in proportie de aproape jumatate (42,5%) ca sunt impotriva greselilor de gramatica.
Pe locul al doilea, la o distanta foarte mare (24,9%), s-a aflat dorinta prea fatisa, agresiva de a vinde.
In top urmeaza updatarile prea numeroase, eforturile vadite de a elabora mesaje amuzante si, in cele din urma, updatarile prea rare.
Potrivit sursei citate, cei mai tineri consumatori, cei din grupa de varsta 18 - 24 de ani, sunt si cei mai putin deranjati de scriere si greselile de gramatica, pentru acestia contand mai mult viteza cu care se fac postarile pe internet.
De asemenea, lipsa de activitate in social media este si ea foarte deranjanta, au tras concluzia cei intervievati.
Daca tinem cont de numarul greselilor facute de marile branduri in social media, a reiesit ca gigantul Coca-Cola are 0,9 greseli la 100 de cuvinte, in timp ce Pepsi 3,6 la acelasi numar de cuvinte. Google are 1,1 erori la 100 de cuvinte, in timp ce Facebook 4,3. Intre companiile americane, Ford si General Motors, scorul e de 0,5 la 1,3.
Grammarly, firma care a realizat acest studiu, este de parere ca "atentia cu care o companie comunica indica adesea atentia sa generala pentru detalii".
Potrivit sursei citate, nu doar consumatorii, ci si investitorii sau competitorii ar putea sa judece companiile pe baza felului in care acestea comunica pe platformele social media.