Cum pot reduce companiile rata de abandon a clientilor cu 5%
companiisolutiiclienticontactmarcin grygielskiarhitectura
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ), furnizor global de solutii integrate pentru comunicatii de business, dezvoltate pentru a imbunatati experienta clientilor, estimeaza ca, prin utilizarea solutiilor analitice de voce, companiile pot reduce rata de abandon a clientilor cu pana la 5% pentru fiecare milion de apeluri analizate. Acest lucru se datoreaza mijloacelor performante de monitorizare si de evaluare a apelurilor de catre supraveghetorii centrelor de contact, crescand astfel nivelul de satisfactie si rata de retentie a clientilor.
“In centrele de contact, analiza in timp real ofera supraveghetorilor informatiile necesare pentru a face fata situatiilor dificile, inainte de a rata o vanzare sau a pierde un client. Prin programarea si identificarea unor cuvinte si fraze-cheie care identifica un apel cu probleme, supraveghetorii sunt notificati in timp real in privinta acestor evenimente si au posibilitatea de a interveni direct in cadrul convorbirii, ceea ce poate salva o situatie de vanzare sau un client care altfel ar fi fost pierdut”, a apreciat Marcin Grygielski, Manager Teritorial pentru Europa de Est al Interactive Intelligence.
De asemenea, solutiile analitice de voce in timp real sunt esentiale in identificarea si reducerea riscurilor de natura legala si in majorarea veniturilor prin cresterea vanzarilor, scaderea costurilor operationale si aplicarea de solutii analitice pentru nevoile specifice.
In afara de utilizarea solutiilor analitice de voce pentru retentia clientilor, companiile le mai pot utiliza si pentru identificarea agentilor neperformanti, permitandu-le astfel trainerilor sa le ofere acestora sprijin suplimentar pentru corectarea comportamentelor indezirabile, inainte ca acestea sa devina o obisnuinta pentru ei, si sa ia masuri in cazul agentilor al caror comportament nu poate fi schimbat. Desi rata de abandon al agentilor poate creste initial, potrivit estimarilor realizate de Interactive Intelligence, centrele de contact ar trebui sa observe pe parcurs o imbunatatire cu 3-5% a acesteia, datorita interventiei trainerilor.
“Datorita faptului ca agentii pot primi imediat din partea supraveghetorilor instructiuni adaptate nevoilor lor individuale si bazate pe o analiza in timp real a apelului, companiile pot imbunatati experienta clientilor la toate nivelurile, de aceea interesul pentru solutiile analitice de voce in timp real a crescut in ultimii ani in randul centrelor de contact”, a adaugat Marcin Grygielski.
Aplicatia Interactive Intelligence pentru analiza apelurilor voce, numita Interaction Analyzer reprezinta o solutie eficienta din punct de vedere al costurilor pentru orice companie sau centru de contact, iar functionalitatea sa ajuta managerii si supraveghetorii sa se concentreze atat pe client, cat si pe agent. Aplicatia Interaction Analyzer se poate integra cu platforma all-in-one Customer Interaction Center® (CIC) a Interactive Intelligence, fapt ce asigura o implementare rapida si usoara, beneficiind de arhitectura CIC.