Cum sa fii vedeta unei intalniri de afaceri
intalnire de afacerioameni de afacerisuccescomunicare
Intalnirile de afaceri reprezinta una din cele mai mari probleme ale angajatilor in prezent. Cei mai multi oameni de afaceri considera ca aceste intalniri nu au succesul dorit, ba mai mult, sunt chiar o pierdere de timp.
Intalnirile reprezinta prima ocazie in care oamenii arata cine este "seful". Daca o intalnire va avea sau nu succes, depinde de tine, insa daca nu poti face fata, mai bine iesi din ring de la inceput.
Iata cateva sfaturi care iti vor asigura succesul la o intalnire de afaceri:
1) Ocupa un loc in fata
Nu te aseza pe un scaun din spatele camerei, poate vei avea sansa sa te strecori usor, poate si fara sa fii vazut de acolo. Iesi din umbra si incearca sa ocupi un loc chiar in fata liderului sau a celui care va conduce discutia. Asta iti poate spori vizibiliatea si iti va da oportunitatea sa socializezi mult mai bine.
2) Nu pleca primul
Ramai acolo si poate ai sansa la o discutie privata cu liderul intalnirii. Ofera-i un feedback in cazul in care intalnirea te-a ajutat, adreseaza-i o apreciere constructiva si multumeste-i pentru contributie.
3) Tine cond de ideile altora
Onoreaza ideea data de partenerii discutiei, fara sa ti-o insusesti, desi adaugi perspectiva ta. De exemplu, poti spune: "Asa cum a zis si X, consider ca..." Sa apreciezi contributia celor din jur se intampla rar, insa liderii apreciaza.
4) Critica ideea, nu oamenii
Sa argumentezi impotriva unei idei nefolositoare este in regula, insa nu trebuie sa atragi atentia negativa asupra celui care a expus-o. In cadrul intalnirilor de afaceri, atacurile personale duc uneori la violente emotionale. Inlocuieste afirmatiile precum: "Nu iti inteleg logica", cu "Ajuta-ma te rog sa inteleg cum ai ajuns la aceasta concluzie".
5) Fii pozitiv in orice context
Fii persoana care aduce cu sine o aura pozitiva la fiecare intalnire de afaceri. Liderii apreciaza participantii cu atitudine pozitiva, care ii ajuta pe ceilalti sa inteleaga mai bine ce functioneaza cu adevarat, decat ceea ce tocmai a decurs prost. Expertii de cariera sustin ca directorii executivi folosesc cuvinte pozitive de patru ori mai mult decat cuvinte negative, pentru a intretine o comunicare de succes.