Drepturile consumatorilor din UE, subiect de directiva
drepturiconsumatordirectivavanzarionlineuegarantiecontracttehnologie
Noua directiva a Uniunii Europene privind drepturile consumatorului isi propune sa armonizeze legislatia prin crearea de certitudini juridice pentru intreprinderi si prin oferirea unei protectii sporite a cumparatorilor din mediul online.
Proiectul pentru o noua directiva privind drepturile consumatorilor prevede fuziunea celor 4 directive UE intr-un singur set de reglementari armonizate. Potrivit
euractiv.ro, directiva se refera la contractele intreprinderilor care deservesc consumatorii finali cu produse sau servicii, contracte de vanzare de bunuri si servicii si aspecte care tin de informatiile pre-contractuale, normele de livrare, reparatii, inlocuiri si garantii si noi tehnologii de vanzare.
Clientii europeni ar urma sa fie mai protejati, atunci cand cumpara sau vand online bunuri. Cele mai controversate discutii s-au iscat in jurul normelor privind vanzarile de acest gen. Consumatorii s-au plans ca, fara modificari, actuala directiva privind drepturile consumatorului ar fi o "incercare esuata de a stabili drepturi esentiale pentru achizitiile online", precum muzica, produsele video si software, motivand ca aceste tranzactii nu sunt protejate cum ar trebui de legislatia actuala.
"In prezent, exista o mare lacuna in drepturile consumatorilor cu privire la produsele digitale", sustine grupul UE al consumatorilor. In pofida cresterii pietei digitale, "europenii nu dispun de reguli clare sau mijloace adecvate de despagubire, in situatia in care intampina probleme".