Guvernul ia masuri pentru eficientizarea activitatii IGSU
masuri igsupregatire dezastre
Guvernul a modificat, ieri, printr-o Hotarare, Regulamentul de organizare si functionare a Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta (IGSU), precum si atributiile serviciilor de urgenta profesioniste.
Conform Executivului, aceasta este inca o etapa a masurilor de imbunatatirea a activitatii IGSU.
Noile masuri organizatorice au drept scop eficientizarea activitatii pe linia prevenirii, pregatirii, protectiei comunitatilor si realizarii interventiilor in stransa corelare cu specificul situatiei operative de la nivelul fiecarui judet, prin realizarea unei structuri organizatorice functionale si adaptate nevoilor actuale ale institutiei, pentru extinderea competentelor institutiilor din subordine.
In acest sens, au fost infiintate patru noi structuri, dintre care doua la nivel de directie, una de nivel de serviciu si una de nivel compartiment.
Acestea vor avea atributii legate de pregatirea pentru interventie a personalului operativ, pregatirea populatiei sa reactioneze in cazul unor situatii de urgenta, planificarea exercitiilor si a managementului starilor exceptionale, respectiv a achizitiilor publice.
Totodata, actul normativ aduce clarificari in ce priveste modul de avizare si aprobare a atributiilor specifice compartimentelor functionale din cadrul IGSU.