Jumatate dintre sefii din Romania prevad cresteri salariale in acest an
sefimanageristudiucrestereprofitindustrie
Mai mult de jumatate dintre executivii de top din Romania prevad cresterea salariilor angajatilor in acest an cu 5-10%, in linie cu rata estimata a inflatiei, in timp ce 42% se asteapta la o stagnare a nivelului salarial pentru urmatoarele 12 luni.
Aproximativ 26% dintre participantii la un studiu realizat de Ernst&Young au declarat ca intentioneaza sa majoreze numarul angajatilor in 2013, iar 56% dintre acestia estimeaza ca vor mentine acelasi numar de angajati ca si in anul precedent. Studiul "O noua viziune a cresterii" are la baza un chestionar aplicat in perioada 21 ianuarie-5 februarie.
In raport s-au analizat raspunsurile a 105 executivi de top, prezentandu-se perceptia acestora asupra perspectivelor mediului de afaceri din Romania in cursul anului 2013. In marea lor majoritate, respondentii provin din companii cu cifre de afaceri mai mari de 50 milioane de euro.
Dintre liderii de business din Romania, 25% sunt foarte increzatori, iar 40% sunt relativ increzatori ca firmele lor vor creste in 2013. Acestia sunt mai putin optimisti privind cresterea industriei in care activeaza, doar 4% sunt foarte increzatori in acest lucru.
In privinta cifrei de afaceri, 51% dintre manageri se asteapta sa inregistreze o crestere moderata in 2013, de 5%-10%. Estimarile privind cresterea profitului sunt de asemenea pozitive - 37% estimeaza ca vor avea o crestere de 5%-10%, in timp ce 22% estimeaza o crestere de doua cifre a profitului, de pana la 20%.
Doar 9% dintre respondenti sunt foarte optimisti, mizand pe un avans de 20%-30% al profitului.
Pentru a face fata problemelor generate de recesiunea economica in mediul local de business in 2012, 30% din oamenii de afaceri chestionati au declarat ca au recurs la reduceri de costuri, iar 28% s-au concentrat pe cresterea productivitatii.
Mai mult, circa 39% dintre respondenti se asteapta ca principala “batalie” competitiva sa fie data in acest an in directia consolidarii notorietatii marcii si a cresterii increderii in brand. Doar 18% din companii spun ca vor continua batalia preturilor mici pentru a-si creste vanzarile in 2013.
In schimb, 75% au raspuns ca vor introduce pe piata produse/servicii noi pentru clientii existenti, 33% intentioneaza sa intre pe piete noi cu produsele/serviciile pe care le au, in timp ce 20% spun ca si-au regandit produsele pentru a ataca piete geografice noi.