In 2012, consumul de ceai out-of-home a crescut fata de anii precedenti si este preconizat un trend ascendent pentru perioada urmatoare. Fiecare tip de ceai este asociat cu caracteristici diferite: ceaiul negru, cel mai popular sortiment, comandat in diferite combinatii, este consumat de obicei ca substitut al cafelei, iar cel verde este consumat datorita proprietatilor sale antioxidante si detoxifiante. Ceaiurile verzi si de fructe sunt comandate de obicei dimineata.
Consumul de ceai aduce o serie de beneficii atat pentru minte, cat si pentru corp. Continutul de cofeina energizeaza, stimuleaza atentia si imbunatateste timpul de reactie, insa, spre deosebire de cafea, consumul de ceai de-a lungul unei zile cauzeaza arareori intreruperi ale somnului. Bautura contine si teanina, o substanta care provoaca o stare mintala alerta, dar relaxata. Consumul de ceai hidrateaza si aduce un aport de antioxidanti care protejeaza corpul de radicalii liberi.
“Recomandarile din meniuri si cele ale ospatarilor conteaza foarte mult in alegerea unui ceai. Localurile romanesti merg de obicei pe gusturile cunoscute. Directia este data de responsabilii de achizitii, care influenteaza alegerea gamei in functie de gusturi. Pentru noua gama de ceaiuri, le-am recomandat proprietarilor de localuri sa listeze intreaga gama de ceaiuri, pentru a putea observa care sunt cele mai populare printre clienti”, declara Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader Unilever Food Solutions Romania. “Interesul crescut pentru ceaiuri arata ca aceasta bautura nu mai este perceputa in totalitate ca fiind asociata cu starile gripale, ci ca este o optiune sanatoasa, la indemana in orice moment al zilei”, adauga aceasta.
“Cele mai populare sortimente din noua gama sunt ceaiul cu fructe de padure si infuziile, dar se inregistreaza cresteri si pentru ceaiul verde. In aceasta perioada, cele mai mari vanzari se inregistreaza pe Valea Prahovei – cateva mii de pliculete pe zi”, declara Cristian Jitaru, reprezentant vanzari Lipton.
Anul acesta, Lipton a lansat o noua gama de ceaiuri pentru Horeca, cu patru categorii: ceai negru (English Breakfast, Earl Grey, Russian Earl Grey), infuzii (Camomile, Peppermint, Fruits Infusion, Lime, Rooibos, Rosehip), ceai verde (Green Tea Mint, Green Tea Citrus si Green Tea Orient) si ceai cu fructe (Blue Fruits, Forest Fruits, Strawberry si Lemon).
Ceaiurile Lipton sunt sunt certificate de Rainforest Alliance, o organizatie ce are ca scop protejarea ecosistemelor in mod sustenabil.