Siemens si-a retras oferta in cazul proiectului Crossrail
trenuriproiectecrossrailmarea britanieviitorinvestitiilondra
Siemens si-a retras oferta in cazul furnizarii a 600 de trenuri pentru proiectul Crossrail, care valoreaza cateva miliarde bune de dolari.
Compania germana a declarat ca va furniza totusi echipamentele de semnalizare si control in cadrul acestui contract.
In joc raman trei companii-Bombardier din Canada, care detine ultima fabrica de trenuri din Marea Britanie, CAF din Spania si compania nipona Hitachi.
Crossrail va face legatura intre Heathrow si Londra prin intermediul unor tuneluri uriase.
O decizie in vederea companiei care se va ocupa cu acest proiect va fi luata l amijlocul lui 2014.
Contractul valoreaza un miliard de dolari, fiind cel mai mare proiect de infrastructura din Europa, informeaza BBC News.
"Aceasta este o decizie strategica, pe care am adoptat-o in urma analizei actualului ecosistem de business. Crossrail este un proiect foarte mare si ne vom implica in furnizarea unor elemente", a declarat compania Siemens.
Recent, Siemens a castigat un contract in defavoarea Bombardier, care vizeaza constructia a 1.140 noi trenuri in valoare de 1,6 miliarde lire sterline pentru linia feroviara Thameslink, care traverseaza Londra si face legatura intre Bedford si Brighton.
Fabrica Bombardier din Derby a devenit o sursa de ingrijorare pentru investitori.
Bob Crow, secretarul general al sindicatului feroviar RMT, pune insa paie pe foc: "Practic, Siemens ridica steagul alb si recunoaste ca daca zarul nu se invarte in favoarea sa si nu are ceva semnificativ de castigat, nu este interesata".
"Nu exista vreo scuza pentru ca proiectul Crossrail sa nu fie construit in Marea Britanie, garantand viitorul construirii de trenuri in tara noastra, care a dezvoltat multe din retelele feroviare din intreaga lume".