Sonae Sierra inaugureaza un nou centru comercial in Brazilia
sonae sierrabraziliacentruinaugurareprocesextinderesao paolo
Sonae Sierra, prin subsidiara sa, Sonae Sierra Brazilia, deschide astazi pentru public Passeio das Aguas Shopping, cel mai mare centru din regiunea central-vestica a Braziliei, intarindu-si astfel prezenta in Brazilia. Noul centru este situat in orasul Goiania (statul Goias), are 78.000 m2 de suprafata totala inchiriabila, printr-o investitie de aproximativ 150 de milioane euro (466 milioane de reali brazilieni) si a generat mai mult de 6.300 de locuri de munca directe.
Passeio das Águas Shopping are un total de 267 de magazine, dintre care zece de mari dimensiuni, inclusiv un supermarket, şapte săli de cinema şi alte spaţii de petrecere a timpului liber şi de divertisment. Centrul are, de asemenea, 36 de restaurante şi o capacitate mare de parcare, cu un total de 4.000 de locuri de parcare.
Noul centru comercial va oferi celor 1.6 milioane de locuitori din Goiânia branduri internaţionale şi naţionale de prestigiu, unele dintre care sunt noi în oraș, precum şi branduri locale importante.
Potrivit lui Fernando Guedes de Oliveira, CEO Sonae Sierra, "Passeio das Águas Shopping întăreşte angajamentul nostru puternic pentru o piaţă pe care o considerăm strategică şi în care, în ultimele 18 luni, am inaugurat trei noi centre comerciale. Noi credem că acest centru comercial va deveni cu siguranţă un loc de referinţă în regiune, privind comerţul şi petrecerea timpului liber".
Arhitectura centrului Passeio das Águas Shopping a fost inspirat de elemente ale cadrului natural local, precum râuri şi fluturi, aceste elemente regăsindu-se în cadrul centrului. O atenţie specială a fost acordată integrării spaţiului din împrejurimi, profitând de terenul de 280.000 m2 pe care a fost construit centrul comercial.
Centrul este dezvoltat pe singur nivel, cu excepţia spaţiului de restaurante, care este transparent, cu vedere spre un peisaj natural care, la nivelul de jos, permite vizitatorilor să aibă acces la o grădină în aer liber şi restaurante cu terase, vizitatorii având şi posibilitatea de a lua contact cu aceste împrejurimi. Legătura între interiorul centrului şi zonele în aer liber se face printr-o suprafaţă de sticlă mare de 2.400 m2.
Passeio das Águas Shopping beneficiază de sisteme operaţionale de management de ultimă generaţie, echipamente cu eficienţă energetică foarte ridicată şi un sistem de colectare a apei pluviale. Construcţia are sistem de iluminat eficient, care foloseşte la maxim lumina naturală, având beneficiul de a fi în acelaşi timp eficient energetic, cât şi confortabil pentru vizitatori.
În luna august 2012, proiectul a primit simultan cele două certificări ISO 14001 şi OHSAS 18001 pentru sistemul de management al mediului şi bune practici în materie de siguranţă şi sănătate în muncă. Acesta este al cincilea proiect dezvoltat de Sonae Sierra care obţine ambele certificări în mod simultan.
Centrul inovează şi în ceea ce priveşte soluţiile de transport eco, punând la dispoziţia vizitatorilor două spaţii acoperite de parcare a bicicletelor, cu capacitate de peste 200 de locuri, precum şi spaţii de parcare pentru maşini electrice, cu staţii de încărcare. Proiectul a luat în considerare oferirea facilităţilor pentru accesul şi mobilitatea tuturor vizitatorilor, astfel încât a obţinut certificatul de accesibilitate pentru persoane cu dizabilităţi.
După deschiderea acestui complex, Sonae Sierra Brazilia deţine şi/sau administrează în prezent 12 centre comerciale cu o suprafaţă totală închiriabilă de aproximativ 502.000 m2 şi 2.487 de magazine.
În ultimii doi ani, Sonae Sierra a investit peste 351 milioane de euro în Brazilia, furnizând peste 11.000 de locuri de muncă în cadrul centrelor comerciale recent inaugurate - Uberlândia Shopping şi Boulevard Londrina Shopping – şi acum în cadrul Passeio das Águas Shopping, întărind pariul permanent făcut de companie în această ţară.
Extinderea şi renovarea centrului Franca Shopping, de asemenea, progresează. Acest centru se află în São Paulo, iar investiţia realizată este de aproximativ 31 de milioane de euro şi include achiziţia terenului necesar extinderii, care va dubla numărul magazinelor şi va creşte suprafaţa totală închiriabilă, urmând ca după finalizarea procesului de extindere, centrul să totalizeze 30.000 m2.