Sectorul de retail este extrem de competitiv, motiv pentru care succesul nu este niciodata permanent, ci mai degraba dependent de strategiile de atragere continua a consumatorilor.
Despre modul in care poti influenta consumatorii, ca proprietar de spatiu comercial, sa intre in magazinul tau, sa cumpere, sa te recomande mai departe, iar intr-un final sa revina vorbeste si un raport realizat de gigantul din audit KPMG.
Strategii de succes care te pot ajuta sa atragi mai multi clienti in magazinul tau:
Increderea, o imagine autentica a businessului tau si valorile pe care acesta si le asuma public sunt cateva elemente critice in intentia de a motiva un client sa cumpere de la tine si nu de la un competitor. Astfel, fie ca vorbim despre un spatiu de retail fizic sau online, este important sa ai bine stabilit si desenat un traseu al consumatorului in magazinul tau, unde sa anticipezi care ar putea fi principalele probleme sau piedici de care s-ar putea lovi. In online acest lucru se poate traduce printr-un design optimizat, in primul rand, pentru consumul pe mobil, acolo unde la nivel global rata de utilizare este de 62% din totalul consumului de date pe internet, asa cum arata datele oferite de Statista. In magazinele fizice, un traseu mai usor al consumatorului poate fi determinat de angajatii la raft si calitatea pregatirii lor pentru a oferi in orice moment informatii si ajutor pentru clientii indecisi.
Cursa pentru atragerea continua a atentiei consumatorilor s-a nascut odata cu aparitia pietei de desfacere si nu se va opri prea curand. Daca in platformele digitale 4 din 10 consumatori sustin ca evita spatiile comerciale in care se simt asaltati si sufocati, in ceea ce priveste un magazin fizic este foarte importanta prezentarea produselor, prin proiectoare de ultima generatie dedicate zonelor comerciale, dar si prin modul in care sunt aranjate la raft si semnalizate.
La nivel global, in 2016, peste 1.6 miliarde de consumatori au preferat sa cumpere folosindu-se de mediul online, fie pentru a comanda direct, pentru a verifica preturi si produse sau pentru a fi mereu la curent cu ultimele oferte. Orice spatiu comercial fizic trebuie sa aiba si un reper in online, iar cifrele Statista arata ca, pana in 2021, piata va creste la peste 2.1 miliarde de consumatori care se vor folosi tot mai des de accesul la internet ca sa cumpere mai simplu.
Timpul este valoros, iar una dintre cele mai mari probleme de care orice client s-ar putea lovi este sa simta ca petrece mult prea mult timp ca sa finalizeze un proces care ar trebui sa fie simplu si rapid. Unele supermarketuri au introdus, astfel, casele automate prin care clientii pot scana singuri produsele si plati cu cardurile sau direct cu telefonul. De asemenea, asigura-te ca in mediul digital procesul de finalizare a unei comenzi este rapid si, foarte important, sigur. Viteza cu care angajatii si platformele tale reusesc sa se miste vor reprezenta un motiv extrem de solid pentru care clientii vor reveni si vor apela din nou la serviciile pe care afacerea ta reuseste sa le ofere.
Sursa foto: Pixabay
Ultimele NOUTATI
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Microintreprindere care depaseste pragul de 60.000 euro: care este procedura de impozitare?
Actualizare coduri CAEN: cum arata noua versiune a CAEN, cu aplicare de la 1 ianuarie 2025
Te-ar putea interesa si
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza