STUDIU: Microintreprinderile merg in continuare pe tichetele de masa, in ciuda scaderii pietei de vouchere
studiumicrointreprinderitichete de masasodexo
In primele sase luni ale acestui an (S1), companiile cu pana la noua angajati au acordat cu 2,9% mai multe tichete de masa angajatilor, in conditiile unei scaderi medii de 1,2% a comenzilor pentru voucherele de masa pe piata romaneasca, potrivit studiului "Evolutia cererii pentru tichetele de masa pe paliere de companii", realizat de Sodexo.
"Aceasta tendinta (a pietei - n.e.) a fost generata de decizia companiilor fie de a recurge la taieri de personal, fie de a micsora costurile prin renuntarea la avantajele extrasalariale, ambele scenarii fiind alimentate in mod automat de criza economica. Scaderea a avut loc in ciuda sistemului fiscal asociat acestui tip de beneficii acordate angajatilor: pentru companiile care le ofera, tichetele de masa sunt scutite de la plata taxelor salariale si sunt 100% deductibile fiscal", a declarat Jean Istasse, directorul general al Sodexo Solutii pentru Motivare.
Companiile mari, cu peste 249 de angajati, au comandat cu 1,8% mai putine tichete in intervalul ianuarie – iunie 2012 fata de semestrul precedent.
In cazul companiilor mijlocii (50 – 249 de angajati), cererea a stagnat, in S1 din 2012, fata de S2 din 2011.
Companiile mici (9 – 49 de angajati) si-au temperat ritmul de crestere (+11% in perioada ianuarie – iunie 2011), la +2,2% in intervalul iulie – decembrie 2011. In primul semestru din acest an, numarului de tichete comandate a scazut cu 1,1% comparativ cu semestrul anterior.
Cercetarea analizeaza o perioada de doi ani, intervalul iulie 2010 – iunie 2012, evolutia unui esantion de 5.000 de companii care comanda in fiecare luna tichete de masa pentru angajatii lor si care au, in total, 400.000 de angajati. Studiul Sodexo a luat in considerare numai companiile care au comandat constant tichete de masa in perioada mentionata.