Top 8 sfaturi care vor aduce succes afacerii tale
afacerisuccessfaturipoliteteangajaticlienti
Pentru ca o afacere sa devina profitabila, trebuie sa tinem cont de unele reguli, insa poate nu asta conteaza cel mai mult. Managerii uite uneori ca afacerile includ oameni.
Din mediul de afaceri fac parte oameni competenti si de incredere, ei fiind singurii care pot face diferenta si care iti pot aduce succesul.
Iata cateva sfaturi care te vor ajuta in dezvoltarea afacerii tale:
1) Cand ai indoieli, introdu pe altcineva
Atunci cand ai indoieli intr-o anumita privinta, alege sa prezinti un angajat clientilor tai, de cate ori se iveste ocazia. Asta iti va face angajatii sa se simta valorosi, indiferent de postul pe care il ocupa.
2) O strangere de mana este un standard profesional
O strangere de mana nu numai ca arata ca esti politicos, de incredere si o persoana abordabila, acest gest simplu poate stabili si tonul pentru o potentiala colaborare profesionala in viitor.
3) Spune "te rog" si "multumesc"
In afaceri lucrurile se deruleaza si fara aceste forme de politete, insa intr-o atmosfera profesionala ocazionala, aceste forme simple de curtoazie sunt necesare. In prezent, trimiterea unui e-mail de multumire este perfect acceptata, insa un biletel de multumire scris de mana va induiosa intotdeauna.
4) Nu intrerupe
Am devenit odata cu trecerea timpului o natiune tare vorbareata. Suntem atat de dornici de a oferi propriile opinii incat obisnuim adesea sa ii intrerupem pe ceilalti exact in mijlocul frazei. Este un lucru nepoliticos, care arata atat lipsa de respect, cat si lipsa de interes pentru parerile celor din jur. Ideea este sa fim pozitivi, nu agresivi!
5) Verifica e-mail-ul inainte de a trimite un text
Este recomandat sa citesti intotdeauna un e-mail inainte de a-l trimite pentru a evita greselile de ortografie si de gramatica.
6) Nu intra neanuntat in biroul cuiva
Sa presupui ca ai dreptul sa intrerupi oricand doresti munca celor din jur se numeste lipsa de respect. Alege sa bati la usa, ori daca usa e deschisa, saluta de pe hol si intreaba daca poti intra pentru o scurta discutie. Daca stiti ca ar putea dura ceva mai mult, incercati sa faceti o programare prin e-mail sau telefonic.
7) Fii punctual
Toti oamenii sunt ocupati, insa prin punctualitate arata ca pretuiesc timpul lor. Prin intarziere scot in evidenta lipsa de respect si nechibzuinta.
8) Fara telefon in timpul intalnirilor
Atunci cand esti intr-o sedinta, concentreaza-te pe discutiile sedintei, nu incepe sa dai telefoane sau sa iti verifici e-mail-ul. Nu numai ca arati lipsa de respect si ca le atragi si celorlalti atentia, dar este si extrem de enervant.