Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Valean:O reglementare poate fi eficienta fara a fi indreptata impotriva industriei


Valean:O reglementare poate fi eficienta fara a fi indreptata impotriva industriei
de la 29 Ian. 2013
Valean:O reglementare poate fi eficienta fara a fi indreptata impotriva industriei
Tags: adina valeanpnlindustrieonlineiab romaniaparlamentul european

O reglementare in ceea ce priveste protectia datelor cu caracter personal poate fi eficienta fara a fi indreptata impotriva industriei si poate proteja consumatorii, fara a introduce masuri neprietenoase. Aceasta este concluzia unei intalniri care a avut loc la Bucuresti intre Adina Valean, europarlamentar PNL, si reprezentanti ai industriei romanesti online.


Intalnirea a fost ocazionata de discutia in Parlamentul European legata de noul regulament  care va inlocui directiva actuala cu privire la protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste procesarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date (95/46/CE). Proiectul de regulament se afla in faza amendamentelor pe comisii parlamentare.

Intrevederea a avut loc la initiativa Interactive Advertising Bureau (IAB) Romania, date fiind ingrijorarile industriei online cu privire la noile prevederi. Adina Valean considera ca reglementarea trebuie sa abordeze intr-un mod corect atat nevoia de intimitate a indivizilor, cat si nevoia de acces la serviciile online. Publicitatea online nu este doar un instrument de finantare pentru website-uri, ci si unul de informare. La baza acestui proces sta un sistem de masurare foarte important si pentru consumator, si pentru industrie, pentru ca incurajeaza decizii de business care sa ofere cele mai potrivite solutii pentru utilizator.

Printre consecintele proiectului de regulament neamendat se mai numara si obligatia internautilor de a parcurge o serie intreaga de informari si de logari la fiecare accesare a unor site-uri, ceea ce complica accesul si experienta de navigare a utilizatorului si aduce deservicii proprietarului de site. Fata de aceste prevederi, IAB Romania a formulat un document de pozitie ce contine recomandari si argumente de flexibilizare a propunerilor legislative, astfel incat sa se ajunga la un consens intre interesele utilizatorilor si cele ale industriei digitale.

Adina Valean, care contribuie la procesul legislativ pentru adoptarea noului regulament in calitate de raportor din umbra, a acceptat argumentele de principiu ale industriei online romanesti. „La fel ca toti liberalii europeni, sustin acel gen de reglementare care pastreaza confidentialitatea utilizatorului ca persoana fizica dar, in acelasi timp, nu ingreuneaza accesarea de site-uri. Incurajez industria online sa se autoreglementeze si sa educe publicul in privinta interactiunii cu site-urile proprii. Ca liberal, principala mea preocupare a fost sprijinirea initiativelor private pentru industria online”, a declarat Adina Valean.

“Asociatia IAB Romania sustine protectia datelor cu caracter personal asa cum este ea reglementata de legislatia in vigoare. Consideram ca propunerea de regulament nu ofera echilibrul necesar intre nevoile industriei online si interesele utilizatorilor, in privinta confidentialitatii datelor personale. Conform textului actual, este foarte posibil ca prin aceasta propunere sa se intareasca legislatia in defavoarea economiei online, atat din Romania, cat si din intreaga Europa. Este vorba despre extinderea definirii datelor cu caracter personal asupra unor seturi de date care in acest moment nu sunt considerate a avea caracter personal, de o abordare de tipul «one-size-fits-all» cu privire la profilarea utilizatorilor, precum si de necesitatea unui consimtamant extrem de explicit si de strict pentru procesarea unor categorii foarte variate de date. Toate acestea vor crea o birocratie suplimentara, vor impune obligativitatea respectarii unui set nou de proceduri cat se poate de restrictive si vor afecta accesul utilizatorilor la diverse tipuri de servicii si continut online”, a declarat Cristian Petriceanu, Presedintele IAB Romania.

La intalnirea cu Adina Valean au participat Cristian Petriceanu (presedinte al IAB Romania) Ioana Anescu (director executiv al aceleiasi asociatii), Alin Popescu (Managing Director Avocatnet.ro si reprezentant BRAT), Cosmin Preda (Key Account Manager Internet PRO TV), Alexandru Livadariu (Content Manager Internet PRO TV), Augustin Roman (Head of Digital Antena TV Group), Sorin Kosz (Coordonator Realitatea.net), Claudiu Pandaru (Director Editorial Mediafax), Costin Ionescu (Editor Coordonator Hotnews.ro) si Ionel Naftanaila (OBA Project Manager IAB Europe).

Pozitia industriei este sustinuta si de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR).

„Pornind de la obiectivul nostru central, acela de a sprijini industria de media si publicitate prin stabilirea unor metode si standarde comune privind modul de masurare a indicatorilor de performanta ai produselor media, BRAT-ul isi declara sprijinul pentru evolutia permanenta a legislatiei privind protectia datelor cu caracter personal. In acelasi timp, insa, consideram ca opinia europeana impusa prin draft-ul de Regulament aflat in discutie, aceea ca legea e menita sa apere cetateanul de companii, e de natura sa creeze deficiente majore in dezvoltarea companiilor media, cu implicatii directe in calitatea produselor media pe care acestea le ofera cetateanului. Credem ca viitorul protejarii intereselor cetateanului sta mai degraba in activitatea de autoreglementare a industriei de media, activitate careia legea ii poate oferi un cadru de desfasurare si principii generale de functionare”, a declarat Arina Ureche, Director General BRAT.

„Mediul online a insemnat, intotdeauna, acces liber la informatii. Noile propuneri pentru regulamentul ce va inlocui directiva actuala creeaza un dezechilibru ce afecteaza tocmai accesul liber al utilizatorului. Vorbim nu doar de afectarea industriei de publicitate online, ci chiar de afectarea utilizatorului, caruia i se ingradeste accesul la informatii relevante şi conforme cu interesele sale. UAPR incurajeaza protejarea datelor cu caracter personal şi considera ca este importanta abordarea corecta a acestui subiect, din toate unghiurile, astfel incat sa fie protejate atat nevoile, cat şi interesele utilizatorilor şi ale furnizorilor de informatii relevante. Propunerea curenta, din pacate, limiteaza accesul liber la informatii, afectand atat consumatorii, cat şi platformele ce livreaza continut şi pietele de publicitate locale”, declara Radu Florescu, Presedinte UAPR.

IAB Romania i-a inmanat Adinei Valean un set de propuneri cu privire la draft-ul de regulament, iar europarlamentarul PNL a spus ca va tine cont de aceste propuneri.

Despre initiativa de reglementare in materie de protectia datelor:

http://ec.europa.eu/justice/newsroom/data-protection/news/120125_en.htm

Documentul de pozitie integral IAB Romania poate fi gasit pe www.iab-romania.ro.

Asociatia IAB Romania (www.iab-romania.ro) a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe Internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni.

Asociatia IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare.

Asociatia IAB Romania este membru al Asociatiei IAB Europe (www.iabeurope.eu), participand ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.

Adina Ioana Valean (europarlamentar) este vicepresedinte al Grupului ALDE din Parlamentul European si membru in Comisia de Industrie, Cercetare si Energie (ITRE) si Comisia de Petitii (PETI). In prezent, este co-raportor pentru Mecanismul Conectarea Europei si raportor din umbra pentru Regulamentul General privind Protectia Datelor, in Comisia de Industrie.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016