Walmart pariaza pe Kosmix, in incercarea de a concura cu Amazon
walmartamazonmagazinsupermarketpiatacomert online
In luna aprilie, lantul american de supermarketuri Walmart a investit 300 milioane de dolari in startup-ul social media Kosmix, pentru a concura pe piata cu Amazon.
Walmart i-a inrolat in proiect pe Anand Rajaraman si Venky Hainarayan, doi tineri ambitiosi, care au fondat Kosmix, "creatorul" TweetBeat. Tot ei au infiintat si Junglee, o companie de comert online, pe care Amazon.com a cumparat-o in 1998, pentru suma de 250 milioane de dolari (Anand si Venky au lucrat aici doi ani, pentru a pune bazele diviziei de marketing).
Cel mai mare retailer din lume, Walmart, se afla cu mult in urma Amazonului, in privinta vanzarilor online, potrivit Businessweek. Walmart a ales Kosmix pentru tehnologia "social genome", care realizeaza analize semantice asupra datelor despre utilizatorii din mediile de socializare.
"Putem realiza o analiza semantica a ariei din jurul magazinelor, pentru a vedea ce oameni sunt interesati de acestea si ce influenta are amplasamentul asupra vietii lor", a declarat Rajaraman, pentru Xconomy. "Imaginati-va impactul asupra celor 9.000 de magazine, cu un miliard de clienti in fiecare luna".
Managerii de magazine se tem insa de comertul online. Ei cred ca acest nou tip de vanzare le-ar putea canibaliza vanzarile din magazine, si astfel ar pierde bonusurile. Afirmatia a fost facuta chiar de un fost director executiv al Walmart.com. In primii ani de existenta ai Walmart.com, managerii S-AU OPUS AFISARII ADRESEI SITE-ULUI PE SACOSELE DE CUMPARATURI!
Pe de alta parte, Rajaraman si Hainarayan sunt angel investors in Silicon Valley. Ei au fondat Cambrian Ventures, un fond de venture capital; de asemenea, ei au sustinut cu 7,9 milioane de dolari magazinul Joyus, fondat de Singh Cassidy, un fost angajat Google.