Capcanele vanzarii: Ce sa NU faci
capcanevanzarivanzatormarketingvanzaregreseli
Vrei sa devii un bun vanzator? Vrei sa faci bani? Cine nu vrea? Trebuie sa inveti insa si ce NU este indicat sa faci, atunci cand realizezi o vanzare. Daca vrei sa castigi bani din vanzari, nu este neaparat nevoie sa fii un vanzator foarte inzestrat, ci sa eviti unele greseli foarte populare.
1. Nu uita sa gasesti cumparatori - Inainte de a vinde, ai nevoie de potentiali cumparatori. Trebuie sa te califici in ochii consumatorilor. Daca uiti sa faci asta, o sa consumi timp (si bani!) incercand sa vinzi lucruri unor oameni care nu au nevoie de acestea sau care nu isi permit luxul de a le cumpara. Oportunitatile nu sunt la fel. Prin canalizarea pe o anumita nisa, o sa vezi exact ce isi doresc dragii clienti si care este bugetul lor.
2. Nu aproba tot ce misca - Cand un potential client face o solicitare, vei fi tentat sa spui DA. Daca spui DA de prea multe ori, vei ajunge intr-o ipostaza mai putin favorabila - de fiecare data, consumatorul va castiga si tu vei pierde bani. Daca poti obtine profit de la un client, aproba-l cu DA. Daca nu este rezonabil pentru tine, nu accepta nicio propunere.
3. Nu oferi prea multe informatii -Invata sa emiti un mesaj repede si bine, nu este nevoie de mai mult. Nu incerca sa pari prea destept, deoarece o sa pari penibil. Cand cauti clienti, asigura-te ca le spui doar cat trebuie sa stie. Nu ii plictisi. Oamenii nu au timp sa asculte povesti.
4. Nu trebuie sa pari disperat - Daca pari disperat, n-o sa atragi niciun cumparator. Poarta-te normal, ca si cum nu ti-ar pasa daca deal-ul trece sau nu. Totusi, poti genera un sentiment de urgenta in cadrul deal-ului, dar nu exagera!
5 intrebari critice despre vanzari si raspunsurile lor >>>
5. Nu abandona scopul - Ai ales vanzarile pentru a face bani, corect? De ce pierzi timpul discutand cu un potential client? Dupa tranzactie, va puteti duce impreuna la un meci de fotbal. Dar nu inainte.
6. Nu decala vanzarile - Daca produsul/serviciul tau nu este pregatit, vei avea tendinta sa nu il promovezi. Ce-ar fi sa il vinzi de pe acum? Nu trebuie sa il livrezi imediat. Acest element functioneaza excelent in domeniul serviciilor.
7. Nu vorbi in plus - Dupa ce ai incheiat o vanzare, nu vorbi in plus. Unii oameni pierd afacerile pe ultima suta de metri, deoarece au vorbit mai mult decat trebuia fata de client. Au spus ceva ridicol, determinandu-l pe consumator/client sa isi revizuiasca decizia de achizitie. Invata sa taci din gura, sa vorbesti doar cand trebuie. Daca nu te poti abtine, abordeaza subiecte la intamplare, teme neutre. (sursa: Neil Patel)