Buget de orasean pentru cadourile de Mos Nicolae: 306 lei
cadourimos nicolae
Romanii din mediul urban au un buget mediu de 306 lei, pentru cadourile de Mos Nicolae, evidentiat intr-un studiu de piata realizat de Mednet Marketing Research Center.
Intentia de a-i rasfata pe cei dragi oferindu-le cadouri, chiar daca de valoare mai mica, este mai ridicata in orasele mici (93,2%), comparativ cu orasele mari, cu peste 100.000 de locuitori (87,7%).
Chiar si in cazul oraselor mari, a fost consemnata o crestere comparativ cu anul trecut a numarului celor care vor oferi cadouri.
Daca, in 2014, mai putin de 80% dintre locuitorii oraselor mari isi exprimau intentia de a cumpara cadouri de Mos Nicolae, in 2015, numarul a crescut cu aproape 10%.
Cadourile de Mos Nicolae vor fi multe si diversificate, dar vedete vor fi dulciurile, peste 70% dintre oraseni declarand ca vor cumpara astfel de atentii.
In topul preferintelor de cumparaturi raman, insa, jucariile si articolele de imbracaminte sau incaltaminte, cosmeticele, parfumurile si fructele.
Totodata, peste 12% dintre oraseni intentioneaza sa ofere cadou de Mos Nicolae un smartphone sau o tableta.
Pe langa cadouri, cei mai putin inspirati sau mai ocupati vor oferi si bani.
Orasenii romani vor aloca un buget mediu de 306 lei pentru cadouri.
In orasele cu peste 100.000 de locuitori, suma medie alocata este de 310 lei, de la 294 de lei, anul trecut.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national urban, in orase mici (sub 30.000 de locuitori), orase mijlocii (intre 30.000 si 100.000 de locuitori) si orase mari, intre 26 noiembrie si 2 decembrie 2015.
Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu varsta intre 18 si 65 de ani.
Marja de eroare a studiului este de plus/minus 3,46%.